ایرانخاورمیانه

فرمانده نیروی قدس سپاه اسراییل را تهدید و از حملات حوثی‌ها به عربستان حمایت کرد

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه ۲۲ اسفند اسراییل را تهدید و از حملات حوثی‌ها به خاک عربستان حمایت کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در «یادواره»ای در مشهد سخن می‌گفت، تهدید کرد که «اسراییل امروز به دور خودش دیوار می‌کشد و مطمئن باشد که ما آن دیوار را هم خراب خواهیم کرد.»

اسماعیل قاآنی با «نیرو‌های مقاومت» خواندن گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران در منطقه و جهان که اغلب آنها از سوی کشورهای مطرح در فهرست گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌شود، گفت آنها «در کمتر از ۱۰ روز ۸ عملیات موفقیت‌آمیز» بر علیه عربستان سعودی انجام دادند.

او در ادامه تهدید پراکنی خود گفت: «گفته‌ایم استخوان‌های آمریکای جنایتکار را می‌شکنیم و صدای شکستن آن به‌موقع به گوش خواهد رسید.»

این فرمانده نیروی قدس سپاه در راستای سیاست برون‌سازی بحران‌های داخلی که ادبیات سیاسی غالب در سیاست‌مداران ایران است، مدعی شد: «امروز شاهد هستیم که آمریکا با مشکلات داخلی فراوانی روبه‌رو‌ست.»

ادعای فرمانده نیروی قدس در حالیست که نظام ایران با بحران‌های داخلی و بین‌المللی متعددی روبروست. در داخل، کار به جایی رسیده که مردم علی‌رغم دست و پنجه نرم کردن با تورم افسار گسیخته و بی‌کاری از دسترسی به اساسی‌ترین کالاهای معیشتی محرومند.

در روزهای اخیر، شاهد انتشار گسترده گزارشات مربوط به نایابی روغن خوراکی، مرغ، تخم‌مرغ و سایر اقلام غذایی در آستانه عید هستیم.

ریاض بارها گفته است که برنامه موشکی بالستیک ایران و پشتیبانی از تروریسم منطقه ای از جمله در یمن باید بخشی از هر گفتگو با هدف احیای پیمان هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) با ایران باشد.

همچنین بخوانید: آمریکا حملات اخیر حوثی‌ها به مناطق غیرنظامی عربستان را محکوم و بر حمایت خود از این کشور تاکید کرد

همچنین بخوانید: بیانیه مشترک اروپا و آمریکا: حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران به خاک عربستان را بشدت محکوم می‌کنیم

اسراییل نیز با غیرقابل قبول خواندن تهدیدات مستقیم ایران و تلاش این کشور برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای، اخیراً اعلام کرد که در صورت کنترل نشدن ایران از سوی کشورها جهان، اسراییل خود اقدامات لازم را برای دفاع از خود انجام خواهد داد.

همچنین بخوانید: نتانیاهو: بر اساس تجربه هولوکاست باید از تهدید رژیم ایران برای نابودی اسرائیل جلوگیری کنیم

همچنین بخوانید: وزیر دفاع اسرائیل: برنامه‌های خود را برای حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران به‌روز رسانی می‌کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا