ورزش

ایران یک ورزشکار ملی دیگر خود را از دست داد

پریسا فرشیدی، از تکواندوکاران تیم ملی ایران، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی و همچنین دارنده برنز این مسابقات به کشور آلمان پناهنده شده است.

رسانه های ایران امروز یک‌شنبه 13 بهمن گزارش دادند که پریسا فرشیدی یکی از تکواندوکاران برجسته این کشور در آلمان درخواست پناهندگی داده است.

 

پیش از این نیز کیمیا علیزاده تکواندوکار، اولین و تنها مدال‌آور ورزش زنان ایران در المپیک‌ نیز در ماه نوامبر 2019 به آلمان رفت و در آنجا پناهنده شد. او در نامه‌ای سرگشاده و افشاگرانه، به دلایل ترک ایران پرداخت. او در بخش‌هایی از نامه‌اش نوشت: «اجازه دهید آزادانه، هویت سانسور شده‌ام را معرفی کنم. من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که هر طور خواستند بازی‌ام دادند. هر کجا خواستند بردند. هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند.»

علیرضا رحیمی نماینده مجلس ایران، در واکنش به مهاجرت کیمیا علیزاده، تکواندوکار تیم ملی این کشور، «فدراسیون‌ها و وزارت ورزش» در این ایران را «‌بی‌کفایت» دانست که برخورد قیم مابانه با سرمایه‌های انسانی دارند و با انتقاد از مدیران و فدراسیون‌ها بیان کرد که آنها نمی‌گذارند «صدای ورزشکاران شنیده شود».

خانم پریسا فرشیدی متولد ۱۳۶۹ صاحب مدال نقره وزن ۶۷ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰، مدال برنز وزن ۶۷ کیلوگرم در مسابقات تکواندو آسیا ۲۰۱۰ قزاقستان و مدال برنز وزن ۶۲ کیلوگرم در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی ۲۰۱۳ اندونزی است.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر موج مهاجرت ورزشکاران ایرانی شتاب بیشتری گرفته است.

مسئله اسرائیل و سیاست امتناع از روبروشدن با نمایندگان این کشور و نیز مسئله حجاب اجباری، دو موضوع عمده بودند که ورزشکاران را از ایران فراری داده است. البته نقش از هم پاشیدگی اقتصادی در ایران را نباید در مهاجرتهای اخیر از این کشور نادیده گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا