جهانخاورمیانهسیاست

بایدن بار دیگر از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دفاع کرد

رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان از زمان اعلام خروج در ماه آوریل، از تصمیم این کشور دفاع کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، در اولین اظهارات رسمی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان از زمان اعلام خروج در ماه آوریل، از تصمیم این کشور دفاع کرد و گفت که نیروهای آمریکایی بهتر است در جاهای دیگر متمرکز شوند.

وی همچنین گفت که عقب نشینی تا ۳۱ اوت به پایان می رسد، در حالی که مهلت قبلی آن در ۱۱ سپتامبر بود. هنوز مشخص نیست که ایالات متحده چه نوع پشتیبانی می‌خواهد برای نیروهای دولت افغانستان پس از آن تاریخ ارایه دهد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، بایدن اظهار داشت که نیروهای آمریکایی در افغانستان سالها پیش عملکرد ضد تروریسم خود را انجام داده است. وی گفت که تخلیه افغانانی که به این مأموریت کمک کرده‌اند در حال انجام است.

در میان عقب نشینی ایالات متحده، نیروهای طالبان حملات خود را علیه ارتش افغانستان افزایش داده اند، که یکی از آنها تصرف گذرگاه اصلی مرزی اسلام قلعه با ایران است.

به گزارش آسوشیتدپرس، روز گذشته، یک هیئت طالبان با نمایندگان دولت روسیه دیدار کردند تا تأیید کنند که پیشروی های این گروه در افغانستان روسیه یا متحدان آن در آسیای میانه را تهدید نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا