آذربایجان

الهام علی‌اف: «نسل جوان بداند كه زنگه‌زور قلمرو تاریخی آذربایجان است»

الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان امروز سه شنبه ۲۴ فروردین گفت: "ما می خواهیم نسل جوان بداند كه زنگه‌زور قلمرو تاریخی آذربایجان است."

الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان امروز سه شنبه ۲۴ فروردین گفت: “ما می خواهیم نسل جوان بداند كه زنگه‌زور قلمرو تاریخی آذربایجان است. ۱۰۱ سال پیش زنگه‌زور در ۱۹۲۰ به ارمنستان داده شد. قبل از آن این قلمرو به ما تعلق داشت.”

رییس جمهور آذربایجان در ادامه گفت: “وقتی می گویم گویچه، حالا آنها آن را دریاچه سوان صدا می کنند. این یک واقعیت است. کافی است به نقشه اوایل قرن ۲۰ نگاهی بیندازید. شما وقتی به آن نگاه کنید، سوان را نخواهید دید. گویچه را آنجا خواهید دید.”

الهام علی‌اف گفت: “ایروان هم همینطور است. آنها قسمت تاریخی ایروان را تخریب کردند. این یک واقعیت واضح است که آذربایجانی ها، از جمله اجداد من، در آنجا زندگی می کردند.”

با این حال، رییس جمهور آذربایجان تصریح کرد: “این بدان معنا نیست که ما ادعاهای ارضی داریم. گفتم بله، ما به آنجا برمی گردیم. من نگفتم که با تانک به آنجا برمی گردیم. گفتم برمی گردیم. این یعنی چرا که نه. اگر به راهرو زنگه زور برمی گردیم، اگر از این جاده استفاده می کنیم، چرا به ایروان برنگردیم. وقتش که فرا رسد، ما آن را انجام خواهیم داد. من موضع خود را ارائه می دهم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا