ایرانخاورمیانه

بغداد: حمله موشکی به اربیل نقض آشکار حاکمیت عراق است

وزارت امور خارجه عراق حمله موشکی ایران به اربیل را نقض آشکار حاکمیت این کشور دانست. این حملات توسط سپاه پاسداران ایران صورت گرفته بود.

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به حمله موشکی ایران به اربیل مرکز اداره اقلیم کرد شمال این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله موشکی نقض آشکار حاکمیت عراق است.

در این بیانیه همچنین آمده، ما این حمله که باعث آسیب رساندن به شهروندان و ناامنی و بی ثباتی در این اقلیم و سراسر عراق شد را محکوم می‌کنیم.

روابط عمومی سپاه پاسداران ایران با انتشار بیانیه‌ای با قبول مسئولیت حملات موشکی شب گذشته به شهر اربیل، اعلام کرد که این اقدام به تلافی «جنایات اخیر» اسرائیل انجام شده است.

سپاه پاسداران مدعی شد که «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» را در اربیل هدف قرار داده است. همچنین در این بیانیه گفته شده که در این حملات از «موشک‌های نقطه زن» استفاده شده است.

دو عضو سپاه پاسداران هفته گذشته در حملات اسرائیل به خاک سوریه کشته شدند.

یگان ضد تروریسم اداره اقلیم کرد شمال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت 01:00 شب گذشته اربیل با 12 موشک بالستیک از سمت شرق مورد حمله قرار گرفته است.

سپاه پاسداران ایران دیشب با چندین موشک ساختمان در حال احداث کنسولگری آمریکا در شهر اربیل عراق را مورد حمله قرار داد. سپاه پاسداران در اقدامی خطرناک و تحریک آمیز تعدادی از موشک ها را از پایگاه موشکی خاصبان در نزدیکی تبریز شلیک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا