آذربایجانایران

تخریب مدرسه کانکسی در مراغه بر اثر وزش باد؛ معلم و پنج دانش‌آموز زخمی شدند

مدرسه کانکسی روستای باغ یری (باغ یئری) شهرستان مراغه را واژگون و کاملا تخریب شد و معلم و پنج دانش‌آموز آن مجروح و راهی بیمارستان شدند.

به نوشته ایسنا، این حادثه ظهر روز یکشنبه روی داد و مدرسه کانکسی روستای باغ یئری بر اثر گرد باد واژگون و کاملا تخریب شد و همه دانش‌آموزان و معلم این مدرسه کانکسی، مجروح و به بیمارستان سینا منتقل شدند.

حسین اکبریان مدیرکل آموزش و پرورش مراغه گفت: «این کانکس تخریب شده نزدیک ۹ سال است که به عنوان مدرسه در این روستا قرار دارد و زیرساخت‌های آن قبلا نیز آسیب دیده بود، و به دنبال پیگیری این موضوع، تصمیم داشتیم یک زمین از روستاییان برای ساخت مدرسه با کمک تهیه کنیم که به زودی این تصمیم عملی می‌شود.»

علی چنگیزی، رئیس اورژانس مراغه نیز در خصوص آخرین وضعیت آسیب‌دیدگان این حادثه، گفت: «شش نفر آسیب‌دیده از این حادثه به بیمارستان منتقل شده بود که دو نفر از آن‌ها مرخص شده و چهار نفر آن‌ها در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی خوبی دارند.»

هم اکنون در شهرستان مراغه ۱۷ مدرسه روستایی، کانکسی است و بیشتر این مدارس در بخش سراجو قرار دارند. به دلیل نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان در این بخش، بیشتر دانش آموزان این تا کلاس ششم تحصیل می‌کنند و مجبور به ترک تحصیل می شوند.

در اسفندماه ۱۴۰۱ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از وجود ۳۰۹ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی خبر داد. مدارس کانکسی ناامن بوده و مشکلاتی از قبیل سرد بودن در فصل زمستان و گرم بودن بیش از حد در فصل تابستان را دارند که این موضوع کیفیت آموزش را تا حد زیادی پایین آورده و مانعی بر آموزش مطلوب شده است.

طبق اصل ٣٠ قانون اساسی ایران «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.» با این وجود، نوسازی مدارس فرسوده و کانکسی آذربایجان به «خیرین مدرسه‌ساز» حواله کنند و مسئولان دولتی از وظایف خود شانه خاله می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا