جهانمحیط زیست

سران کشورهای جهان برای برگزاری اجلاس مبارزه با تغییرات اقلیمی، آب و هوا را آلوده کردند

اجلاس جهانی آب و هوا که ۱۰ آبان در گلاسکو اسکاتلند آغاز شد و آخرین فرصت برای نجات کره زمین تلقی میشود، انتقاد فعالان محیط زیست را برانگیخت.

اجلاس جهانی آب و هوا که دیروز در گلاسکو اسکاتلند آغاز شد و تقریباً آخرین فرصت برای نجات کره زمین تلقی می شود، انتقاد شدید فعالان محیط زیست را برانگیخته است.

صدها هواپیمای خصوصی و هواپیمای “شماره یک” حامل رهبران جهان و سایر مهمانان در گلاسکو برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، یکی پس از دیگری به فرودگاه های گلاسکو و ادینبورگ گرد آمدند.

چرا که به دلیل ازدحام بیش از حد، پذیرش همه مهمانان در فرودگاه گلاسکو ممکن نبود، برخی از جمله در فرودگاه ادینبورگ فرود آمدند، و سپس حرکت خودرو های حامل رهبران به محل برگزاری اجلاس، باعث انتشار مقدار زیادی کربن در محیط شد.

از آنجایی که انتشار کربن یکی از دلایل اصلی تغییرات آب و هوایی جهانی و افزایش میانگین دمای سالانه جهانی است، شرکت کنندگان در اجلاس در حال بحث در مورد راه هایی برای کاهش انتشار کربن بودند.

در مجموع، فعالان محیط زیست تخمین می زنند که روزانه بیش از ۴۰۰ پرواز برای انتقال شرکت کنندگان به اجلاس سازمان ملل در اسکاتلند انجام شد.

تخمین زده می شود که هواپیماهای تجاری در حال حاضر حدود ۲ درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل می دهند، اما این رقم تا سال ۲۰۵۰ سه برابر خواهد شد.

فدراسیون حمل و نقل و محیط زیست اروپا می گوید که جت های شخصی تأثیر منفی بر محیط زیست دارند.

بر اساس گزارشی که فدراسیون در ماه می امسال منتشر کرد، هواپیماهای شخصی ۵ تا ۱۴ برابر بیشتر از هواپیماهای مسافربری معمولی و ۵۰ برابر قطارها با تعداد مسافرانی که حمل می کنند به محیط زیست آسیب می رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا