ایران

پاسخ ترامپ به سخنان ظریف درباره مذاکره با آمریکا پس از رفع تحریم‌ها: «نه مرسی!»

رئیس جمهور ایالات متحده در توییتی به اظهارات وزیر خارجه ایران مبنی بر مذاکره با آمریکا در صورت برداشته شدن تحریم‌ها واکنش نشان داد و نوشت: «نه، مرسی!».

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در گفت‌وگویی با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل، روز پنجم بهمن ماه گفته که حتی از پس کشته‌ شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، هم مذاکره با آمریکا «غیر متحمل» نیست و تنها شرط آن رفع تحریم‌هاست.

.

ساعاتی بعد در بامداد ششم بهمن ماه دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر هم به انگلیسی و هم به فارسی توئیت‌هایی در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران منتشر کرد.

.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «وزیر امور خارجه ایران گفته که ایران خواستار مذاکره با آمریکا است اما خواستار برداشته شدن تحریم‌هاست.»

.
پرزیدنت دونالد ترامپ در ادامه پیام توئیتری خود در جواب این سخنان ظریف نوشت: «نه مرسی!»

.

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل که روز شنبه منتشر شد، در جواب این سوال که «آیا شما بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید؟

ظریف پاسخ داده بود: «خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بر دارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا