سیاست

دونالد ترامپ: آماده هستیم آغوش خودمان را برای صلح {به ایران} باز کنیم

رییس جمهور ایالات متحده آمریکا با بیان این مطلب که آمریکا تمایلی به استفاده از نیروی نظامی ندارد، تصریح کرد: قدرت اقتصادی ایالات متحده بهترین بازدارنده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در اولین سخنرانی خود بعد از حمله موشکی ایران به پایگاههای آمریکا در عراق، در یک کنفرانس خبری گفت: داعش دشمن ذاتی ایران است و ما باید با ایران بر سر این موضوع و سایر موضوعات مشترک کار کنیم.

 

 

خبرگزاری سی‌ان‌ان در همین رابطه  نوشت: سخنرانی پرزیدنت ترامپ نشان داد که او به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست.

 

دونالد ترامپ در سخنان خود با اشاره به حمله موشکی ایران در بامداد امشب به پایگاههای آمریکا در عراق، افزود: ما تلفاتی تحمل نکردیم و سربازان ما در امنیت هستند. وی تصریح کرد که هیچ آمریکایی و عراقی بخاطر تدابیر اتخاذ شده و عملکرد سیستم‌های ما کشته نشدند.

 

رییس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت: «ایران در حال شکست خوردن است و این چیز خوبی برای ما و همه جهان است».

 

وی با اشاره به عملیات پهپادی که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گردید بیان داشت: او {قاسم سلیمانی} را مسئول برنامه ریزی برای حملات موشکی اخیر  علیه سربازان آمریکایی می دانیم و که برنامه حملات بیشتری را علیه شهروندان آمریکایی داشت.

 

دونالد ترامپ گفت که آمریکا به بررسی اوضاع منطقه و عملکرد ایران ادامه می دهد و همچنان آن را زیر نظر دارد و به زودی تحریم های بیشتری علیه تهران وضع خواهد کرد تا عملکردش را تغییر دهد.

 

پرزیدنت ترامپ ضمن انتقاد از برجام و امکاناتی که به گفته وی این توافق نامه برای ایران فراهم کرده بود، گفت: وقت آن رسیده که آلمان، فرانسه، بریتانیا و چین هم از این توافق نامه خارج شوند تا سراغ توافق بهتری برویم.

 

وی افزود: تا وقتی ایران به این رفتار خود ادامه دهد در خاورمیانه صلح برقرار نخواهد شد و از ناتو نیز می خواهم که حضور خود را در موضوعات منطقه افزایش دهد.

 

رییس جمهور ایالات متحده اذعان داشت که آمریکا در حکومت وی از نفت خاورمیانه بی نیاز شده و اخیرا 2.3 میلیارد دلار برای بازسازی نظام موشکی و تسلیحاتی خود هزینه کرده است «اما نمی خواهد از این سلاح ها استفاده کند».

 

پرزیدنت دونالد ترامپ خاطرنشان کرد که کشورش داعش را صد در صد نابود کرده و رهبر آن را که فردی سفاک بود را کشته و این به نفع ایران هم بوده است و از سران ایران خواست که راه را برای مذاکره و زندگی بهتر شهروندان ایران باز کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا