ایرانجهان

نزدیک به نیمی از سناتورهای آمریکا خواستار عدم بازگشت جو بایدن به برجام شدند

چهل و سه سناتور آمریکایی، روز پنجشنبه با مراجعه به جو بایدن خواستار عدم بازگشت به برجام و تلاش برای دستیابی به توافق فراتر از برنامه هسته‌ای تهران شدند.

چهل و سه سناتور آمریکایی، روز پنجشنبه ۵ فروردین با مراجعه به جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستار عدم بازگشت به برجام و تلاش برای دستیابی به توافق نامه بین المللی شدند که به موضوعات فراتر از برنامه هسته ای تهران می پردازد.

سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه در نامه خود به بایدن نوشتند: “دموکرات ها و جمهوری خواهان ممکن است اختلافات تاکتیکی داشته باشند، اما ما در مورد جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته ای و پرداختن به طیف گسترده ای از رفتارهای ایران متحد هستیم.”

به گزارش رویترز، این نامه به سرپرستی باب منندز، سناتور دموکرات و لیندزی گراهام، سناتور جمهوری خواه به امضای ۴۱ سناتور دموکرات و جمهوری خواه دیگر رسیده است. سنای آمریکا ۱۰۰ عضو دارد.

امضاءکنندگان نامه اکثرا سناتورهایی هستند که با برجام، توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران در سال ۲۰۱۵ نیز مخالفت کرده بودند.

در این نامه همچنین گفته می شود كه ایران با صادرات سلاح، حمایت از تروریست‌هایی كه نیروهای آمریكایی را هدف قرار می دهند و از طریق برنامه های موشك بالستیك و كروز خود، تهدید ایجاد می كند. آنها همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

این نامه استدلالی را مطرح می کند که سالها مخالفان توافق هسته ای آن را مطرح کرده اند و معتقدند که هرگونه مذاکره با ایران باید نگرانی های گسترده ای را رفع کند.

منندز، که اکنون رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا است، از جمله دموکرات هایی بود که از دولت رئیس جمهور وقت باراک اوباما جدا شد و به صف سناتورهای جمهوری خواه مخالف با توافق هسته ای پیوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا