آذربایجانایرانسیاست

سفیر ایران در گفتگو با ذاکر حسن‌اف

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد، ژنرال ذاكر حسن‌اف، وزیر دفاع روز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹ با سید عباس موسوی سفیر تازه منصوب شده فوق العاده و تام الاختیار ایران در آذربایجان دیدار و گفتگو كرد.

خاطرنشان شد که وزیر دفاع با تبریک آغاز فعالیت دیپلماتیک سفیر در آذربایجان برای وی، در گسترش همکاری های بین آذربایجان و ایران آرزوی موفقیت کرد.

ذكر حسن‌اف با اشاره به اینکه جلسات روسای جمهور دو کشور نقش مهمی در توسعه روابط آذربایجان و ایران دارد، بر ادامه موفقیت آمیز همکاری ها در حوزه نظامی نیز تأکید کرد.

عباس موسوی نیز پیروزی در جنگ بزرگ میهنی را به مردم و دولت آذربایجان تبریک گفت، برای نظامیان و غیرنظامیان شهید رحمت و برای مجروحان آرزوی شفاعت کرد.

موسوی گفت که از خدمت به عنوان سفیر در آذربایجان، یک کشور دوست خوشحال است و از هیچ تلاشی برای توسعه روابط بین دو کشور، به ویژه در زمینه نظامی دریغ نمی کند. او خاطرنشان کرد: «توسعه همکاری های نظامی بین دو کشور عامل مهمی در تأمین امنیت منطقه است.»

طرفین در مورد گسترش همکاری های نظامی و سازماندهی بازدیدهای متقابل نمایندگان نظامی دو کشور تبادل نظر کردند.

در این نشست وضعیت فعلی همکاری های نظامی آذربایجان و ایران، چشم انداز توسعه روابط در زمینه های نظامی – فنی، آموزش نظامی و پزشکی نظامی و همچنین مشکلات منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا