جهانخاورمیانه

پمپئو در اسراییل ایران را متهم کرد که در دوران شیوع کرونا به ترور دامن می‌زند

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در جریان سفر یک‌روزه خود به اسرائیل دولت ایران را به «دامن زدن به ترور» در دوران شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

آقای پمپئو روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت در شهر اورشلیم در جریان یک کنفرانس خبری کوتاه گفت: «این  که حتی در دوران شیوع کرونا، که مردم ایران به شدت با آن دست‌به‌گریبان هستند، مقامات جمهوری اسلامی همچنان از منابع آیت‌الله‌ها، از منابع رژیم، برای برانگیخن و پراکندن تروریسم در سراسر جهان استفاده می‌کنند، نکات زیادی را درباره ماهیت افرادی که رهبری آن کشور را در دست دارند، بازگو می‌کند.

بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل نیز خطاب به آقای پومپئو گفت: «از موضع قاطع رئیس جمهوری، شما و دولت‌تان علیه ایران قدردانی می‌کنیم که از توافق [هسته‌ای] خارج شده و به تحریم جنگ‌افزاری علیه ایران ادامه داده‌اید.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت ایالات متحده قسمتی از یک کارزار جهانی است که در صدد است تا منابع مالی آیت الله خامنه‌ای را که می‌خواهد به اسرائیل و دیگر کشورهای جهان  آسیب برساندن کاهش دهد.

آقای نتانیاهو همچنین از اقدام آمریکا در از میان برداشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و طرح تمدید تحریم جنگ‌افزاری ایران در شورای امنیت به عنوان دیگر اقدامات قابل تقدیر دولت ترامپ و  آمریکا یاد کرد.

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند یکی از موضوع‌های اصلی در رایزنی‌های بنیامین نتانیاهو با وزیر خارجه آمریکا تداوم حضور و تهدیدات ایران در سوریه است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا