آذربایجانایران

سندیکاهای کارگری فرانسه خواستار آزادی رضا شهابی شدند

پنج سندیکای کارگری فرانسه در نامه ای به خامنه‌ای با توجه به وخامت سلامتی «رضا شهابی» فعال کارگری آذربایجانی و دو عضو دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کردند که آنها به معالجه فوری و مراقبت های درمانی مناسب نیاز دارند و باید آزاد شوند.

به گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در این نامه که تاریخ ارسال آن، روز دوشنبه چهارم مارس، است، خطاب به علی خامنه ای نوشته ش که سندیکاهای کارگری فرانسه اخبار بسیار نگران کننده ای از ایران در خصوص این سه کارگر دریافت کرده اند.

آنها با اشاره به اطلاعاتی که در اختیار دارند، افزودند: «رضا شهابی نیاز به عمل جراحی فوری و اضطراری در ناحیه گردن دارد و در غیر این صورت، ممکن است دچار عوارض وخیم و جبران ناپذیری شود.»

پنج سندیکای کارگری فرانسه اشاره کردند: «با وجود درد شدید در ناحیه گردن و فشار خون بالا، تا این لحظه هیچ اقدامی جهت بستری شدن آقای شهابی در بیمارستان برای عمل جراحی به عمل نیامده است.»

سندیکاهای امضا کننده نامه در پایان خواستار آزادی بی قید و شرط آقایان شهابی، رضوی و سعیدی و همچنین سایر کارگران، معلمان، دانشجویان و همه زندانیان سیاسی زندانی شدند.

نامه از سوی بئاتریس لستیک، دبیرملی امور بین المللی کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار، بوریس پلازی، دبیر کنفدرال کنفدراسیون عمومی کار (س. ژ. ت)، بنوآ تست، دبیرکل فدراسیون متحده سندیکایی، موریل گیلبر، دبیرسراسری اتحاد سندیکایی همبستگی (سولیدر) و لوران اسکور، دبیرکل اتحاد ملی سندیکاهای مستقل فرانسه امضا شده است.

رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. مسئولان جمهوری اسلامی علیرغم نیاز به رسیدگی درمانی، به دلیل مخالفت وی با پوشیدن لباس زندان، برای چندمین بار از اعزام او به بیمارستان خودداری کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا