جهان

آتش‌سوزی‌های گسترده کانادا: ده‌ها هزار نفر از اهالی دو استان مجبور به تخلیه خانه‌ها شدند

شدت گرفتن آتش‌سوزی‌های گسترده در استان‌های بریتیش کلمبیا و نواحی شمال غربی کانادا به تخلیه خانه‌های ده‌ها هزار نفر از ساکنان این مناطق منجر شده است.

سر وزیر استان بریتیش کلمبیای کانادا به دلیل گسترش آتش‌سوزی وضعیت اضطراری اعلام کرد. در حال حاضر برای ۱۵ هزار نفر از اهالی این استان دستور تخلیه خانه‌ صادر شده و ۲۰ هزار نفر دیگر نیز تحت هشدار تخلیه قرار دارند.

در وست کلونا در جنوب شرقی این استان، خانه‌های بسیاری در نتیجه آتش‌سوزی آسیب دیده است.

دولت بریتیش کلمبیا به ساکنان توصیه کرده از سفرهای غیرضروری به مناطق مرکزی و جنوبی این استان خودداری کنند.

طبق اعلام مقام‌های استان بریتیش کلمبیای کانادا، از ۳۸۱ آتش‌سوزی که در نقاط مختلف این استان ادامه دارد، ۱۶۶ مورد آن خارج از کنترل هستند. همچنین حدود ۲۵ مورد از این آتش‌سوزی‌ها از مناطق مسکونی قابل دیدن بوده و یا برای ساکنان تهدید به شمار می‌آیند.

در همین حال، تمام ۲۲ هزار نفر از ساکنان شهر یلونایف، مرکز استان نواحی شمال غربی کانادا نیز در حال تخلیه خانه‌های خود هستند.

در حالی که مقام‌های کانادا تابستان امسال را بدترین فصل آتش‌سوزی در تاریخ این کشور خوانده‌اند، معاون رییس اداره بیمه کانادا گفت آتش‌سوزی‌های گسترده کنونی در این کشور احتمالا به افزایش هزینه بیمه خانه‌ها به‌ویژه در مناطق غربی منجر خواهد شد.

با وخیم‌تر شدن شرایط اضطراری و افزایش نیاز به اطلاع‌رسانی، دولت کانادا از شرکت متا خواست که ممنوعیت اخبار کانادا در فیسبوک و اینستاگرام را لغو کند تا مردم بتوانند اطلاعات مربوط به آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در غرب این کشور را به اشتراک بگذارند.

در ماه‌های گذشته نیز آتش‌سوزی‌های گسترده در شرق کانادا در حدی بود که آلودگی هوا در سواحل شرقی آمریکای شمالی را تا حدی کم‌سابقه افزایش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا