ایرانخاورمیانه

نماینده اسرائیل در سازمان ملل: خامنه‌ای مثل هیتلر به دنبال امپراتوری هزار‌ساله است

نماینده اسرائیل در سازمان ملل رهبر جمهوری اسلامی را با آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها، مقایسه کرد و گفت علی خامنه‌ای در تلاش برای گسترش هژمونی شیعی افراطی در منطقه و فراتر از آن است و مانند نازی‌های در پی ایجاد امپراتوری هزار‌ساله در جهان است.

گیلاد اردان در جلسه شورای امنیت در شامگاه دوشنبه گفت: «رژیم آیت‌الله همان رژیم نازی است و ارتش آن شامل حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله، حوثی‌ها، سپاه پاسداران و سایر جهادگرایان وحشی‌ست.»

نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفت مردم غزه، لبنان، یمن و سوریه هم درست به مانند مردم فرانسه ویشی (تحت حکومت نازی‌ها) و ایتالیای موسولینی «وحشت وصف‌ناپذیری را از سوی نیروهای نازی جهادی» وابسته به حکومت ایران تجربه می‌کنند، همان‌طور که اوکراینی‌ها در مواجهه با سلاح‌های جمهوری اسلامی تجربه‌ای مشابه مردم لندن در زمان بلیتس‌کریگ (جنگ برق‌آسا) به دست هیتلر دارند.

اردان با اشاره به سرنوشت پدربزرگ و مادربزرگش که در پی حمله نازی‌ها از روستای کوچکشان در رومانی به اردوگاه آشویتس منتقل و در آنجا به قتل رسیدند، از جامعه بین‌الملل خواست به عهد خود در زمان پس از جنگ جهانی دوم برای جلوگیری از هولوکاست و نسل‌کشی پای‌بند بمانند و حمله‌های گروه شبه‌نظامی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر را با آن رویداد مشابه دانست.

او گفت در این حمله‌ها، «جوامعی کامل نابود شدند، فقط این بار قاتلان نازی‌های حماس بودند. خانواده‌هایی از اسرائیل هم تماما به دود و خاکستر تبدیل شدند که هیچ تفاوتی با سرنوشت خانواده پدربزرگم در آشویتس نداشت.»

به گفته سفیر اسرائیل در سازمان ملل، تروریست‌های نیروی تکاور دریایی حماس، موسوم به گروه «نخبه»، مانند آینزاتس‌گروپن در آلمان نازی «متعهد به نابودی یهودیان» است.

اردان گفت نازی‌ها به دنبال اروپایی عاری از یهودیان بودند، همان‌طور که حماس به دنبال اسرائیلی بدون یهودیان است و افزود: «حماس، نازی‌های امروزی هستند، از خشونت وحشتناک غیرانسانی‌شان گرفته تا ایدئولوژی‌ یکسان مرتبط با نسل‌کشی. حماس به دنبال راه‌حل برای درگیری نیست؛ آنها علاقه‌ای به گفتگو ندارند. تنها راه حلی که حماس به آن علاقه دارد، راه‌حل ‌نهایی است؛ نابودی یهودیان.»

وی تاکید کرد اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس «هیتلر یا پیشوا» نیست و گفت: «او رهبر این فرقه نسل‌کشانه و درپی تسلط بر جهان نیست؛ این نقش بر عهده رهبر ایران، خامنه‌ای خونخوار است»، که در حکومتش به جای سلام نازی فریاد «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس» سر داده می‌شود و «به هر جا می‌رود به دنبال مرگ و نابودی‌ست».

«رژیم اسلامی نازی ایران مسوول کمک به تروریست‌ها در سراسر جهان و تلاش برای نابودی هر ارزشی‌ست که در جهان متمدن، گرامی داشته می‌شود. امروز جهان شاهد ظهور یک رایش اسلامگرای شیعه است، اما درست مانند ظهور نازیسم، جهان سکوت کرده.»

اردان با پیشنهاد‌ آتش‌بس با حماس مخالفت کرد و گفت اسرائیل دیگر «‌نازی‌های بی‌رحم» را در مرزهایش تحمل نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا