آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ایوب شیری به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد

در ادامه صدور احکام زندان برای فعالین مدنی آذربایجان که در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ بازداشت شده بودند، ایوب شیری به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

« ایوب شیری» از فعالین مدنی آزربایجان روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه برای بررسی اتهاماتی که بر علیه وی انتساب یافته بود، در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، حاضر شده بود.

ایوب شیری براساس حکمی که از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی رحیم حملبر صادر شده، به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

ایوب شیری فعال مدنی ترک و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان است که پیش‌تر از سوی دادگاه کیفری ۲ تبریز به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وی از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» محاکمه و به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به علت سابقه‌دار نبودن آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است.

علاوه بر این آقای شیری مکلف به تهیه اقلام و لوازم بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان برای خانواده‌های نیازمند محکوم شده بود.

این فعال مدنی آذربایجانی، همراه با برادش داود شیری در تاریخ ۲۶ آبان سال ۹۸ در محل کارشان در تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده بودند.

داود و ایوب شیری پس از نزدیک به جهار ماه بازداشت و بازجویی، در تاریخ  ۷ اسفند همان سال با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا