ایران

۱۷ زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز از ملاقات و خدمات درمانی «محروم شدند»

به دستور محمد نیازی، مدیر داخلی زندان شیبان اهواز، ۱۷ زندانی سیاسی در این زندان از حق ملاقات با خانواده و دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی محروم شده‌اند.

وب‌سایت حقوق بشری هرانا، روز یکشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه، اعلام کرد که محمدعلی عموری، مختار البوشوکه، جابر البوشوکه، عبدالامام زائری، علی حلفی، یحیی ناصری، علی صیاحی، ایوب پرکار، غلامحسین کلبی، عبدالزهرا هلیچی، فارس عموری (رماحی)، محمدرضا مقدم، محمد مؤمنی تیماس، حسین سبحان نصاری، جابر صخراوی، محمد لویمی و حسن سواری از روز گذشته «ممنوع‌الملاقات» هستند.

بر اساس این گزارش این زندانیان پیش از این از سوی «گارد زندان» و «مأموران حفاظت اطلاعات» مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و برخی از وسایل شخصی آن‌ها نیز «تخریب»‌ شد.

سیزده زندانی سیاسی منتقل شده به زندان قزلحصار، «تماس و ملاقات ممنوع» شدند

هرانا همچنین گزارش داده که برخی از این زندانیان «از مشکلات متعدد جسمانی همچون بیماری‌های قلبی، عفونت در برخی از نواحی بدن و اختلالات گوارشی رنج می‌برند و کماکان از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان نیز محروم هستند.»

این زندانیان سیاسی همچنین «بدون اصل تفکیک جرائم» در بند پنج زندان شیبان اهواز دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

تاکنون شماری از زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده از جمله بکتاش آبتین، شاعر، و نیز تعدادی از زندانیان جرایم عادی در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به دلایلی چون «عدم رسیدگی پزشکی»، «ممانعت از اعزام به بیمارستان»، «عدم اعزام به مرخصی درمانی» جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین برخی از زندانیان در موارد دیگری چون ستار بهشتی، زیر شکنجه، یا چون علیرضا شیرمحمدعلی، از معترضان جوان، با اصابت ضربات چاقو در داخل زندان، یا چون جواد روحی، معترض جوان، به مرگی مشکوک در زندان جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا