خاورمیانه

حمله هوایی به مقر گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران در سوریه

سازمان حقوق بشر سوریه از یک حمله «موشکی یا پهپادی» به مقر نیروهای ایرانی در استان دیرالزور و کشته شدن چندین شبه نظامی در این «پایگاه ها» خبر داد.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، سازمان  «دیدبان حقوق بشر سوریه» از حمله هوایی به مناطقی در استان دیرالزور و مقر نیروهای وابسته به رژیم ایران خبر داده است.

 

بر اساس این گزارش، این حمله به نقطه‌ای در شهر البوکمال در استان دیرالزور در جنوب شرق سوریه انجام شده اما منبع این حمله هنوز مشخص نیست. در این حمله موشک‌هایی با قدرت انفجاری بالا و با منبع [شلیک] نامشخص یک مقر وابسته به شبه نظامیان وابسته به ایران در شهر البوکمال را هدف قرار گرفته است.

 

این گزارش همچنین نوشت که «چند انفجار» که احتمال داده می‌شود «منبع آن پهپاد است»، شنیده شد است.

 

همزمان وبگاه خبری «ستپ نیوز» در خبری مشابه نوشت که «شبه‌نظامیان شیعه که در مناطق متعددی از شهر بوکمال مستقر هستند، از جانب پایگاهی آمریکایی در شرق دیرالزور هدف حمله موشکی قرار گرفتند».

 

طبق اعلام سایت خبری ستپ نیوز، موشک‌های شلیک شده سه مقر گروه‌های معارض مورد حمایت ایران را هدف قرار گرفته است. هدف اول،‌ تیپ 47 با پنج موشک هدف گرفته شده و هفت نفر جان باخته‌اند. چند نفر مجروح شده‌اند که حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است. هدف دوم یک مقر وابسته به حزب الله است که سه نفر به شهادت رسیده‌اند و هدف سوم، دو مقر نیروهای ایرانی در اطراف روستای الجلاء در خارج از شهر دیرالزور است.

 

شهر البوکمال، شهری از استان دیرالزور در جنوب شرقی سوریه و نزدیک مرز با عراق است. هشتم دسامبر نیز شهر این مناطق شاهد حمله‌ای مشابه بوده است.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا