جهان

هشدار زلنسکی: اوکراین بدون کمک کنگره آمریکا در جنگ شکست می‌خورد

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید اگر کمک‌های نظامی ایالات متحده به این کشور قطع شود، اوکراین قطعا در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.

ولودیمیر زلنسکی روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه در یک نشست ویدئویی با گروه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای اوکراین گفت: «این مهم است که به طور خاص به کنگره آمریکا بپردازیم. اگر کنگره به اوکراین کمک نکند، اوکراین در جنگ شکست خواهد خورد.»

آقای زلنسکی سپس هشدار داد که «در صورت شکست اوکراین در این جنگ، کشورهای دیگر مورد حمله قرار خواهند گرفت و این یک واقعیت است.»

هشدار زلنسکی، یکی از شدیدترین هشدارهای او از زمان آغاز این جنگ در فوریه ۲۰۲۲ است.

در شرایطی که کنگره ایالات متحده ماه‌هاست که از تصویب بسته کمکی به اوکراین سر باز می‌زند، و این کشور با کمبود نیروی انسانی و مهمات روبه‌روست، روسیه توانسته‌ است با تجدید قوا، شهرهای اوکراین را با موشک‌هایش هدف قرار دهد.

سنای ایالات متحده لایحه کمک خارجی ۹۵.۳ میلیارد دلاری را برای کمک به اوکراین و اسرائیل در ماه فوریه تصویب کرد، اما مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، تاکنون از رای گیری در مورد تصویب این بسته برای اوکراین خودداری کرده است.

آقای زلنسکی پیشتر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تاکید کرده بود که در صورت عدم تصویب بسته کمکی، ممکن است میلیون‌ها نفر در اوکراین کشته شوند.

هنگامی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تهاجم خود را آغاز کرد، بر این باور بود که سقوط کی‌یف به سرعت محقق خواهد شد اما دفع حملات مسکو از پایتخت اوکراین و باز پس‌گیری برخی مناطق اشغال شده در سال ۲۰۲۲ نشان داد که این کشور در این جنگ دچار خطای محاسباتی شده‌است.

با این حال از ابتدای سال جاری، روسیه – با بهره‌مندی از مزیت نیروی انسانی و فناوری، تلاش کرده است تا ابتکار عمل را در دست بگیرد، شهرهای اوکراین را با موشک بمباران کند و اوکراین را مجبور به عقب‌نشینی از شهر شرقی آودیوکا کند.

در حالی که اتحادیه اروپا تلاش کرده‌است تا جایگزینی برای کمک‌های ایالات متحده باشد اما تحلیلگران می‌گویند هیچ جایگزینی برای کمک‌های واشینگتن وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا