آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حمید منافی نادارلی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

حمید منافی نادارلی، فعال مدنی تورک محبوس در زندان اوین امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور به یک مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

«حمید منافی نادارلی» به همراه «علیرضا فرشی» و «بهنام شیخی» دیگر فعالین مدنی آذربایجانی روز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران بازداشت و برای تحمل ۲ سال حبس به زندان اوین منتقل شدند.

حمید منافی نادارلی با تودیع فیش حقوقی و با موافقت واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان (تهران) به مدت یک هفته به مرخصی اعزام شده است.

حمید منافی نادارلی، فعال مدنی تورک روز چهارشنبه پنجم شهریور، در پی عود سنگ کلیه، به بهداری مرکزی این زندان منتقل ولی صرفا پس از تزریق سرم و در حالی که هنوز درد کلیه‌اش ادامه داشته به سالن ۸ بند (اندرزگاه) ۸ بازگردانده شده بود.

آقای منافی در اعتراض به وضعیت وخیم زندان اوین در رابطه با شیوع کرونا و ندادن مرخصی همراه با سایر زندانیان سیاسی محبوس در این زندان دست به تحصن زده بودند.

پس از این اقدام، بند این فعالین از هم جدا و به بندهای جداگانه‌ای منتقل شدند.

آقای منافی در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری به همراه بهنام شیخی، اکبر آزاد و علیرضا فرشی، سه تن دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بود.

پس از اعتراض آقای منافی به حکم صادره ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا