جهان

ترامپ: هدف از صدور کیفرخواست علیه من، جلوگیری از ورود دوباره‌ام به کاخ سفید بود

دونالد ترامپ در اولین اظهارنظر علنی پس از صدور کیفرخواست علیه خود در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه، این کیفرخواست را بخشی از تلاش جو بایدن برای جلوگیری از انتخاب دوباره او به ریاست‌جمهوری آمریکا خواند.

ترامپ شنبه در سخنرانی خود در نشست جمهوری‌خواهان در ایالت جورجیا گفت: «این کیفرخواست مسخره و بی‌اساس علیه من و از سوی «وزارت بی‌عدالتی» که به سلاح دولت بایدن تبدیل شده، به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین نمونه‌های سوء‌استفاده از قدرت، در تاریخ این کشور به ثبت خواهد رسید.»

او افزود: «این کیفرخواست شرورانه، به منزله تحقیر عدالت است.»

ترامپ گفت: «جو بایدن با هدف تضعیف مهم‌ترین رقیب سیاسی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز منحرف کردن تمرکز تحقیق‌و تفحص‌های فدرال و کنگره از فساد مالی پسر بایدن، این اتهامات جزایی را علیه رییس‌جمهوری پیشین آمریکا مطرح کرده است.»

این اظهارات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که دادستان‌های آمریکا در کیفرخواستی ۳۷ اتهام را علیه ترامپ مطرح کردند و گفتند او پس از ترک کاخ سفید اسناد محرمانه‌ای را که شامل حساس‌ترین اسرار امنیت ملی بوده، به صورتی نادرست در اختیار داشته است.

به گفته دادستان‌ها، ترامپ با وجودی که می‌دانست نباید چنین اسنادی را نگه دارد، همچنان اسناد حساس مربوط به برنامه هسته‌ای آمریکا و نقاط ضعف داخلی این کشور در برابر حمله‌های احتمالی، را در اختیار خود داشته است.

طبق این کیفرخواست ۴۹ صفحه‌ای، ترامپ در دو مورد اطلاعات این اسناد محرمانه را در اختیار افراد غیرمجاز قرار داده و همچنین تلاش کرده از تلاش‌ بازرسان دولت برای بازپس‌گیری این اسناد جلوگیری کند.

ترامپ پیش‌تر به پولیتیکو گفته بود حتی اگر در ارتباط با چنین کیفرخواستی محکوم شود نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری به رقابت خواهد پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا