اقتصادایرانجهان

صرافی مشهور بایننس کاربران ایرانی‌ را تحریم کرد

صرافی ارزهای رمزنگاری بایننس روز جمعه ۲۹ مرداد اعلام کرد که برای تقویت تلاش های خود برای مبارزه با پولشویی احراز هویت کاربران را تشدید می‌کند.

صرافی ارزهای رمزنگاری بایننس روز جمعه ۲۹ مرداد اعلام کرد که برای تقویت تلاش های خود برای مبارزه با پولشویی، بر اثر فشار از سوی نهادهای نظارتی در سطح جهانی احراز هویت کاربران را تشدید می‌کند.

در مقاله‌ای که به‌تازگی در وب‌سایت این صرافی منتشر شد، آمده که همه کاربران بایننس باید احراز هویت شوند به کاربران تا بیست‌وهفتم مهر مهلت داده یا مدارک شناسایی بفرستد یا رمزارزهای‌شان را از این صرافی خارج کنند.

قبل از این اسم ایران در لیست تحریمی این صرافی میان کشورهایی مثل لوگزامبورگ، بولیوی، اکوادور، پاکستان، بنگلادش، نپال، کوبا، عراق، سوریه و کره‌ی شمالی دیده می‌شد. اما کاربران ایرانی با استفاده از فیلتر‌شکن‌های مختلف با پنهان کردن آی‌پی ایرانی، از این صرافی استفاده می‌کردند.

بایننس، بزرگترین پلتفرم رمزنگاری جهان، با هشدارها و محدودیت های تجاری از سوی ناظران مالی بریتانیا، آلمان و ژاپن که نگران استفاده از رمزارز در پولشویی پول و خطرات برای مصرف کنندگان هستند، مواجه شده است.

این صرافی گفته است که می خواهد روابط خود را با نهادهای نظارتی بهبود بخشد.

جانت یل، وزیر خزانه داری ایالات متحده و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا از جمله افرادی بودند که امسال نگرانی خود را درباره پولشویی رمزنگاری شده ابراز داشتند و نگرانی دیگر نهادهای نظارتی نیز بویژه از بایننس افزایش یافت.

بانک مرکزی هلند روز دوشنبه گفت این پلتفرم، مطابق با قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیست.

در وب سایت خود گفته است که کاربران بایننس باید یک فرایند تأیید هویت خود را برای دسترسی به محصولات و خدمات این پلتفرم تکمیل کنند. کسانی که هویت خود را تایید نکنند فقط قادر به خارج کردن رمزارزهای خود خواهند بود.

در حال حاضر، کاربران باید یک کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه ارائه دهند.

استانداردها در مبادلات متفاوت است. بسیاری از سیستم عامل های بزرگ، از جمله «کوین بِیس گلوبال اینک» و «گِمینی»، نیز کاربران را ملزم به ارائه مدارک شناسایی می کنند، اما «کراکن»، یکی دیگر از پلتفرم‌های ایالات متحده، فقط برای دسترسی محدود به معاملات به اطلاعات شخصی نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا