ایرانجهان

آمریکا از همکاری با متحدان برای طراحی یک «راهبرد یکپارچه» در پاسخ به اقدامات ایران خبر داد

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید دولت ایالات متحده با رهبران دو حزب کنگره و کشور‌های گروه هفت و سایر متحدان، برای طراحی پاسخی جامع به عنوان یک «راهبرد تلافی‌جویانه یکپارچه» در واکنش به حمله هوایی اخیر جمهوری اسلامی به اسرائیل، همکاری می‌کند.

بنا بر اعلام کاخ سفید، جیک سالیوان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت هدف از این اقدام پاسخگو‌ کردن ایران بابت اقدامات بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده‌اش است، و بر موضع قاطع ایالات متحده بر «تعهد به اقدام»، همراه با متحدان و شرکای جهانی و همچنین کنگره، تاکید کرد.

به گفته کاخ سفید، تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران همراه با تحریم‌های اضافی علیه نهادهای حامی سپاه پاسداران و وزارت دفاع در راه است و دولت آمریکا پیش‌بینی می‌کند کشورهای متحد نیز به‌سرعت اقدامات تنبیهی خود را دنبال کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این بیانیه تصریح کرده است علاوه بر این‌ها، تلاش‌هایی هم برای تقویت سازوکار‌های دفاعی منطقه‌ای در خاورمیانه و «یکپارچگی سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی» برای مقابله مؤثرتر با توانمندی‌های تهاجمی ایران، در دستور کار قرار گرفته است.

جیگ سالیوان تأکید کرد تحریم‌ها و ابتکارات آتی، نشان‌دهنده «تلاشی مستمر» برای کاهش توانمندی‌های نظامی و رسیدگی همه‌جانبه به رفتار مخرب ایران است.

در طول سه سال گذشته، ایالات متحده بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد مرتبط با تروریسم، تامین ‌مالی تروریسم، پایمال ‌شدن ‌حقوق‌ بشر و حمایت از گروه‌های تروریستی و نیابتی ایران مانند حماس در نوار غزه، حزب‌الله در لبنان، حوثی‌ها در یمن و کتائب حزب‌الله در عراق را تحریم کرده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا چندی پیش در پاسخ به پرسشی درباره میزان آمادگی واشنگتن برای مقابله با اقدام احتمالی تلافی‌جویانه ایران به بهانه حمله ۱۳ فروردین منتسب به اسرائیل علیه کنسولگری‌اش در دمشق گفت حمایت واشنگتن از اسرائیل «آهنین» است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا