اجتماعیایران

شمار انبوهی از شهروندان تهران به‌دلیل «کشف حجاب در خودرو» احضار شدند

شمار انبوهی از شهروندان تهران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از احضار خود به پلیس امنیت اخلاقی تهران به دلیل کشف حجاب در خودرو خبر دادند.

شمار انبوهی از شهروندان تهران روز یکشنبه ۲۳ شهریور با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از احضار خود از طریق پیامک به پلیس امنیت اخلاقی تهران به دلیل کشف حجاب در خودرو خبر دادند.

نکته جالب این‌که در میان دریافت‌کنندگان این پیامک‌ها زنان محجبه چادری و دست‌کم یک روحانی نیز وجود دارد که از دریافت چنین پیامکی متعجب شده‌اند.

مرتضی روحانی، مدیر انتشارات ترجمان، با انتشار تصویری از این پیامک نوشت: «‏آقا من نمی‌دانستم عمامه از سر برداشتن هم کشف حجاب حساب می‌شه. بگذریم از اینکه خدا می‌دونه من خیابان اندرزگو نبودم!»

برخی از کاربران اما ارسال این پیامک‌ها که یک روز پس از اعدام نوید افکاری صورت می‌گیرد، «تلاش حکومت برای سلب توجه از موضوع اعدام» توصیف کرده‌اند.

امید نعمتی، خواننده گروه «پالت»، نیز با انتشار تصویر این پیامک در اینستاگرام خود نوشت که در تاریخ ذکر شده در پیامک او  در قرنطینه به سر می‌برده است.

آقای نعمتی نوشت: «آدم قرنطینه تو خونه هم نشسته باشه، باز یک داستانی باید درست بشه. الآن باید توی این کرونا و وضعیت مردم رو الکی بکشونین کلانتری؟»

امیر سیدین،‌ روزنامه‌نگار، در توییتر با ‌اشاره به اینکه همسرش از دریافت‌کنندگان این پیامک بوده نوشت که خودروی او «عملا گوشه پارکینگ خوابیده،‌ آنقدر روش خاک نشسته که عملا تا نشوریمش امکان رانندگی وجود نداره.»

ارسال انبوه این پیامک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را در جهت «تحت‌الشعاع» قرار دادن واکنش‌ها به اعدام ناگهانی نوید افکاری توصیف می‌کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا