سیاست

دونالد ترامپ: در حال ارزیابی خسارات حمله موشکی ایران هستیم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در نخستین واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق اعلام کرد که در حال ارزیابی خسارات این حمله هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا با انتشار مطبی در حساب توئیتر خود در مورد حملات ایران به دو پایگاه آمریكا در عراق نوشت: “موشک های پرتاب شده از ایران، دو پایگاه نظامی در عراق را هدف قرار دادند. در حال ارزیابی و تثبیت میزان خسارات هستیم”.

 

 

وی افزود: “همه چیز تاکنون خوب است. ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش جهان را داریم در این خصوص فردا صبح صحبت خواهد کرد”.

 

در همین راستا، اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پرواز هواپیماهای آمریکایی از فراز آسمان عراق، ایران، آبهای خلیج و دریای عمان به دلیل شرایط اضطراری به طور موقت متوقف شد. تنش خطرناک بین ایالات متحده و ایران و حملات موشکی اخیر ایران می تواند فعالیت‌های هواپیمایی در منطقه را به ابعادی خطرناک بکشاند. تحولات را از نزدیک دنبال می کنیم.

 

روابط عمومی سپاه پاسداران ایران بامداد امروز چهارشنبه 8 ژانویه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی واقع در استان الانبار عراق شلیک کرداست. این ‌‍‍”حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش” بوده است.

 

جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایران با بیش از 12 موشک بالستیک به دو پایگاه عین الاسد و اربیل در عراق که نیروهایی آمریکا در آن مستقر هستند حملاتی را ترتیب داده است.در حال ارزیابی اولین خسارت ها هستیم.

 

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد: ایران بیش از 12موشک بالستیک به سوی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد و اربیل عراق شلیک کرد.

 

گفتنی است پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن 4 کیلومتر است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در 28 دسامبر سال 2018 وارد عراق شده و از پایگاه هوایی عین الاسد بازدید کرده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا