آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دو زندانی عقیدتی آذربایجانی در زندان اراک به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شدند

دو زندانی آذربایجانی محبوس در زندان اراک، در یک پرونده مشترک از سوی شعبه اول دادگاه کیفری یک این شهر از بابت اتهام «سب نبی» به اعدام محکوم شدند.

یوسف مهراد، شهروند اردبیلی و سید صدرالله (امیر) فاضلی زارع، دو زندانی آذربایجانی محبوس در زندان اراک، در یک پرونده مشترک از سوی شعبه اول دادگاه کیفری یک این شهر از بابت اتهام «سب نبی» به اعدام محکوم شدند.

حکم اعدام این دو زندانی روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در زندان به آنها ابلاغ شده است.

یوسف مهراد، شهروند اردبیلی و سید صدرالله (امیر) فاضلی زارع در خردادماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا به زندان اراک منتقل شدند.

یوسف مهراد، در تاریخ ۴ خردادماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در اردبیل بازداشت و نهایتا به زندان اراک منتقل شد. او پدر ۳ کودک خردسال است.

سید صدرالله فاضلی زارع، پیش از بازداشت به شغل کابینت سازی مشغول و سرپرستی مادر سالمند خود را عهده دار بوده است.

این دو شهروند پس از بازداشت به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی نگهداری شده و به مدت ۸ ماه از حق ملاقات و برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده اند.

یوسف مهراد همچنین در بخش دیگری از این پرونده به «تبلیغ علیه نظام»، «تشکیل گروه»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» و «توهین به رهبری» متهم شده است. جلسه رسیدگی به این اتهامات نیز در تاریخ ۳ خردادماه سال جاری در شعبه یک دادگاه عمومی و انقلاب اراک برگزار خواهد شد.

به گزارش هرانا، بازداشت و محکومیت این شهروندان حول مدیریت و عضویت یک کانال تلگرامی با موضوع «نقد خرافه و مذهب» صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا