اقتصاد

دولت ایران خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را ممنوع اعلام کرد

ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ایران با بیان اینکه موضوع تولید بیت‌کوین به دولت محول شده است، گفت: خرید و فروش بیت‌کوین در ایران ممنوع است و مردم نباید وارد این حوزه شوند.

استخراج ارزهای دیجتالی در ماههای اخیر در ایران به کاری پرطرفدار تبدیل شده است.

به گزارش ایبنا، سود‌های بالای تولید بیت کوین موجب شده تا ایرانی ها در مرغداری‌ها، مزارع کشاورزی و کارخانجات صنعتی و … عده‌ای با برق رایگان مشغول استخراج بیت کوین شوند.

تولید بیت‌کوین آنهم با برق صنعتی و بعضاً رایگان درحالی روبه افزایش است و عده‌ای از ایران بعنوان قطب جدید استخراج بیت کوین یاد می‌کنند که طبق اعلام مسئولان، قانونی برای این فعالیت در کشور وجود ندارد.

حکیمی درباره تولید بیت کوین گفت که این موضوع به دولت محول شده است. اما خرید و فروش آن در داخل کشور با توجه به مصوبه شورایعالی مبارزه با پولشویی ممنوع است.
البته باید بین تولید و خرید و فروش بیت‌کوین تفکیک قائل شد. مردم نباید وارد این حوزه شوند. نوسان قیمت بیت‌کوین بسیار زیاد است ضمن آنکه این ارز‌ها ریسک قانونی هم دارند؛ لذا توصیه اکید می کنیم که مردم وارد این بازی نشوند. مصوبه ذکر شده هنوز نهایی نشده و باید در دولت به تصویب برسد. پس از تصویب بانک مرکزی به تکالیف گفته شده عمل خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا