اجتماعیاقتصادایرانسلامتی و زندگی

روحانی، زمان بازگشایی‌ رستوران‌ها و دانشگاه‌ها را اعلام کرد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا، زمان بازگشایی‌ رستوران‌ها و دانشگاه‌ها و برگزاری امتهان کنکور را اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ایران، امروز شنبه، ۲۷ ارديبهشت، در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد «رستوران‌ها بعد از ماه رمضان در چارچوب پروتکل‌ها بازگشایی می‌شود.»

آقای روحانی همچنین گفت طی این مدت «هتل‌ها بسته نبودند بلکه رستوران‌های آن ها بسته بود و مردم می‌توانستند از هتل‌ها استفاده کنند و حتی از رستوران‌های آنها غذا بگیرند.»

وی در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها و برگزاری امتهان ورودی نیز اعلام کرد «دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد بازگشایی می‌شوند و کنکور نیز برگزار خواهد شد.»

این در حالی است که تعداد آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا در ایران نسبت به دو هفته اخیر بیش از هزار و دویست مورد افزایش نشان می‌دهد که حاکی از تشدید این بیماری در بعضی استان‌ها دارد.

از سوی دیگر کیانوش جهانپور دیروز تاکید کرد اوضاع در الاهواز (خوزستان) همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد. وی همچنین تاکید کرد: نسبت به افزایش موارد بروز و بستری در چند استان طی روزهای آتی نیز هشدار می‌دهیم.

در مورد استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان‌شرقی این گمان وجود دارد که در روزهای آتی شاهد افزایش موارد ابتلای جدید و بستری باشیم.

علی ماهر ، معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز هفته پیش نسبت به روند افزایشی کرونا در برخی شهرها و از جمله پایتخت هشدار داده و شناور شدن ساعت کاری ادارات را خواستار شده بود.

علی ماهر همچنین نسبت به اوج گیری آمار فوتی‌ها طی هفته‌های آتی هشدار داد و افزود: «اگر با رعایت ۸۶  پروتکل ابلاغی کار می‌کردیم، طبیعتا میزان ابتلا نباید افزوده می شد، ولی احتمالا پروتکل‌ها غیر قابل اجراست. این پروتکل‌ها در محدوده‌های شهری نظیر مترو جواب نمی‌دهد و مردم باز هم در فضای بسیار نزدیک به یکدیگر تردد می‌کنند.»

ماهر با اعلام اینکه به نظر می رسد که باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش رویم، تاکید کرد: «وضعیت فعلی به هیچ وجه مطلوب نیست. کاهش هزار نفر بستری به کمتر از ۳۰۰ مورد در روز، ناشی از قرنطینه، سخت گیری‌ها و رعایت مردم بود که تا ۲۳ فروردین ادامه داشت. با ابلاغ پروتکل‌ها و باز شدن اصناف، مردم پروتکل‌ها را به دست فراموشی سپردند. شاید هم برای بازگشت مردم به جامعه اندکی زود بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا