اجتماعیاقتصادایرانسیاست

ادامه اعتراضات مال‌باختگان بورس در شهرهای مختلف ایران با شعارها علیه روحانی و مجلس

در ادامه گسترش اعتراضات مال‌باختگان بورس در ایران، امروز چهارشنبه اول اردیبهشت نیز شهرهای مختلف این کشور شاهد اعتراضات دامنه‌داری بود.

این اعتراضات در مناطقی از تهران مانند پاساژ علاء الدین، با دخالت نیروهای امنیتی متشنج بود.

معترضان با سر دادن شعارهایی چون «روحانی بی‌شرف اعدام باید گردد» و «مرگ بر مجلس انقلابی» دولت و مجلس را در به وجود آمدن این بحران همه‌گیر مقصر دانستند.

در شهر اصفهان در این تجمع مالباختگان قصد ورود به ساختمان بورس را داشتند که با ممانعت نیروی‌های انتظامی مواجه شدند.

در تهران هم مال‌باختگان به سوی ساختمان بورس راهپیمایی اعتراضی به راه انداخته، شعار «روحانی ‌بی‌شرف اعدام باید گردد» و «مرگ بر مجلس انقلابی» سر داده و خیابان روبروی بورس را مسدود کردند.

معترضان بنرهایی حاوی نقل قول‌هایی از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و محمود واعظی، رئیس دفتر وی حمل کرده و شعار «مسئول سرمایه دار، پول ما رو پس بیار» سر دادند.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس ایران امروز سه شنبه ۳۱ فروردین در جریان حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه علنی مجلس اعلام کرد ۵۰ میلیون ایرانی در بورس مال باخته‌اند.

کارشناسان معتقدند «دولت توانسته بازار سهام را به صورت حیات خلوتی برای خود در آورده» و از آن برای کسری بودجه ۵۵ هزار میلیارد تومانی خود :کسب در آمد کند.»

کارشناسان می‌گویند: «در شرایط کنونی اقتصاد کشور، دولت با عرضه دارایی‌های خود با بیشترین قیمت در بازار سهام، کسری بودجه را مستقیما از جیب مردم تامین می‌کند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا