آذربایجاندانش و فن آوری

شناسایی ۱۱ محدوده معدنی امید بخش در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نتیجه عملیات اکتشافی انجام شده در استان ۱۱ مورد محدوده امیدبخش شناسایی و برای آنها پروانه اکتشاف صادر شد.

رامین صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه اکتشاف معدنی در اردبیل اظهار کرد: براساس نامه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، پهنه زون یک غرب مشگین‌شهر به مساحت 390 کیلومتر مربع طی تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و کنسرسیومی متشکل از 11 شرکت بزرگ معدنی کشور تحت نام شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا طی مراسمی رسمی به این شرکت واگذار شد.

وی تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه شرکت پایا مکلف شد بلافاصله نسبت به آغاز عملیات اکتشافی اقدام و ظرف مدت حداکثر 6 ماه گزارش عملیات اکتشافی خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کند تا نتایج این عملیات مشخص و در این زمینه اقدام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: پیش از این چهار پهنه اکتشافی به سرمایه‌گذاران معدنی و شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شده که در نتیجه عملیات اکتشافی انجام شده 11 مورد محدوده امیدبخش شناسایی و برای آنها پروانه اکتشاف صادر شده است.

صادقی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود براساس تفاهم‌نامه یاد شده و عملیات اکتشافی که در نتیجه این تفاهم به وقوع خواهد پیوست تعداد دیگری محدوده امیدبخش فلزی شناسایی و مراحل اکتشاف مقدماتی و نهایی آنها در باز ه‌های زمانی آینده پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه معدنی گفت: تلاش و جدیت بر این است تا زمینه برای بهره‌برداری مناسب از معادن در سطح استان را با انجام عملیات اکتشاف انجام دهیم و از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا