جهان

اولین حضور وزیر دفاع روسیه در انظار عمومی پس از شورش «واگنر»

سرگئی شویگو در اولین حضور پس از شورش واگنر از پست فرماندهی عملیاتی منطقه نظامی غرب بازرسی کرد

رسانه‌های روسیه، دوشنبه 5 تیر تصاویری از سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور که در حال بازدید از مقر نیروهای روسی شرکت کننده در عملیات نظامی در اوکراین است را منتشر کردند.

این اولین حضور سرگئی شویگو پس از شورش فرمانده نیروهای واگنر است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه

به گزارش خبرگزاری «نووستی» روسیه، شویگو از منطقه عملیات ویژه نظامی و مرکز فرماندهی عملیاتی منطقه نظامی غرب جنگ اوکراین بازدید کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو از مرکز فرماندهی در خطوط مقدم جبهه بازدید کرد و به گزارش سرهنگ یوگنی نیکیفوروف فرمانده نیروهای مستقر در آن منطقه درباره وضعیت میدانی، تحرکات دشمن و مأموریت های رزمی نیروهای روسی گوش داد.

این وزارتخانه افزود که فرمانده نیروهای منطقه «غرب» شویگو را در جریان روند جمع آوری نیروهای ذخیره تازه تشکیل شده برای پیوستن به نیروهایش قرار داده است.

شویگو دستور داد که به سازماندهی و حمایت همه جانبه از نیروهای شرکت کننده در عملیات نظامی اوکراین و ایجاد شرایط لازم و ایمن برای استقرار نیروها اهمیت ویژه‌ای داده شود.

گمانه‌زنی درباره برکناری وزیر دفاع روسیه

روزنامه بریتانیایی «دی سان» در شماره یکشنبه 4 تیر نوشت، یکی از روزنامه‌نگاران شامگاه شنبه از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین سوال کرد که آیا پس از توافقی که به شورش یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه «واگنر» پایان داد، تغییراتی در وزارت دفاع رخ داده است، سخنگوی کرملین در پاسخ به خبرنگار گفت: «این موارد طبق قانون اساسی فدراسیون روسیه در صلاحیت فرماندهی عالی نیروهای مسلح (پوتین) است».

برخی‌ها چنین پاسخی از سوی سخنگوی کرملین را این‌گونه برداشت کرده‌اند که «ممکن است وزیر دفاع روسیه بازنشسته شده باشد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا