جهان

فرودگاه هامبورگ به دلیل «گروگان‌گیری» بسته شد

فرودگاه شهر هامبورگ در شمال آلمان، شامگاه شنبه ۱۳ آبان و به دنبال عبور یک خودرو از حصار امنیتی و ورود به محوطه باندهای فرودگاه، به روی مسافران بسته شد و پروازهای ورودی و خروجی به آن لغو شدند.

پلیس فدرال آلمان گفته است مردی مسلح، با خودرو از ورودی عبور کرد و با اسلحه‌اش دو بار شلیک هوایی کرد. بر اساس همین گزارش، همسر این مرد پیش‌تر در تماس با پلیس از ربودن احتمالی فرزندش خبر داده بود.

پلیس مدتی بعد خبر داد که مردی ۳۵ ساله و کودکی چهار ساله داخل خودرو هستند و احتمالاً این مرد فرزند خود را در جدال حضانت با همسرش به زور گروگان گرفته است.

سخنگوی پلیس فدرال به خبرگزاری آلمان گفت تعداد زیادی از مأموران پلیس ایالتی و فدرال در محل گروگان‌گیری حاضرند.

همچنین بیانیه دیگری از طرف پلیس اشاره کرده که مرد ۳۵ ساله، خودروی خود را زیر یک هواپیما متوقف کرده است و به گفته سخنگوی فرودگاه هامبورگ، ۲۷ پرواز تحت تأثیر این اتفاق لغو شده‌اند.

پلیس آلمان خبر داده است که یک روانشناس در حال صحبت با مرد گروگان‌گیر بوده است و به دلیل تخلیه همه مسافران از فرودگاه، خطری افراد دیگر را تهدید نمی‌کند.

روز ۱۷ مهر نیز فرودگاه هامبورگ اعلام کرده بود پروازها از این فرودگاه به دلیل تهدید به حمله به یک هواپیما که مبدأ پرواز آن تهران بود، متوقف شد.

پلیس درباره ماهیت این تهدید جزئیاتی اعلام نکرد اما ساعتی بعد، پروازها از این فرودگاه از سر گرفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا