آذربایجان

حامد قره‌اوغلانی زندانی سیاسی آذربایجانی به بند نظامی زندان اورمیه منتقل شدند

حامد قره‌اوغلانی زندانی سیاسی آذربایجانی همراه با فرزاد سامانی که در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می باشند به دلایل نامعلومی به بند نظامی زندان اورمیه منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، حامد قره‌اوغلانی و فرزاد سامانی دو دانشجوی زندانی در زندان اورمیه تحت فشارهای مضاعف قرار گرفته و به بند نظامی منتقل شده و در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

این دو دانشجوی زندانی به همراه سایر زندانیان محبوس در بند سیاسی زندان اورمیه در روز ۲۰ دی ماه،  مورد حمله‌ ماموران زندان قرار گرفته‌اند و پس از آن به سلول منتقل شدند و به تازگی آنها را به بند نظامی این زندان منتقل کرده‌اند.

نگهداری در بند نظامی، شرایطی ویژه را به این دانشجویان زندانی تحمیل کرده و به این دلیل که معماری این بند، سلول به سلول است و نه اتاق به اتاق، آن‌ها در شرایطی «شبه‌انفرادی» به سر می‌برند.

حامد قره اوغلانی دانشجوی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در دادگاهی ۱۰ دقیقه‌ای مجموعا به ۱۴ سال و یک ماه زندان محکوم شده است و فرزاد سامانی دانشجوی ارشد جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی بیش از یک سال است که تحت بازداشت موقت به سر می‌برد و ۴ ماه اول را در سلول انفرادی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا