ایرانخاورمیانه

وزیر دفاع اسرائیل: تلاش ایران را برای جولان دادن در نزدیکی مرزهایمان تحمل نمی‌کنیم

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، تاکید کرد اسرائیل تلاش ایران را برای گسترش نفوذ در نزدیکی مرزهای این کشور تحمل نخواهد کرد. او همچنین گفت اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌ هسته‌ای، «همه گزینه‌ها را بر روی میز دارد.»

گالانت پنجشنبه در سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران نیروی هوایی اسرائیل گفت: «ما تلاش‌های ایران را برای جولان دادن در منطقه خود تحمل نخواهیم کرد. ما علیه آنها اقدام خواهیم کرد و با حمله خود آنها را به هزاران کیلومتر دورتر از مرز اسرائیل خواهیم کشاند.»

وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در گسترش تروریسم در جهان و سفر اخیر رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران، این دیدارها را «نشست ترور در پایتخت تروریسم» خواند.

اسرائیل همواره درباره اقدام جمهوری اسلامی در قاچاق سلاح برای نیروهای نیابتی خود در سوریه هشدار داده و به صورت مداوم پایگاه‌های این نیروها در سوریه را هدف حمله‌های هوایی قرار می‌دهد.

پیش‌تر در روز سه‌شنبه، یوآو گالانت اعلام کرد که این کشور در چند روز گذشته میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان را توقیف کرده است. او افزود که این بزرگ‌ترین توقیف ارز دیجیتال از این گروه‌ها تا به امروز بوده است.

گالانت گفت که از آغاز سال ۲۰۲۳، اعضای نیروی قدس سپاه، حزب‌الله لبنان و «عوامل سوریه‌ای» برای تامین مالی فعالیت‌های روزمره خود به رمزارزها روی آورده‌اند.

او خاطرنشان کرد خطی که اقدام‌های تروریستی نشات گرفته از ایران را حمایت می‌کند مشخص است. ایران حامی مالی، آموزش‌دهنده و گسترش‌دهنده تروریسم علیه اسرائیل و بسیاری از کشورهای جهان است و این کار را یا مستقیم یا از طریق نیروهای نیابتی خود انجام می‌دهد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا