ایرانجهان

یونیسف خواستار محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر هرگونه خشونت در اعتراضات ایران شد

مدیر کل صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، با ابراز نگرانی از بازداشت کودکان و نوجوانان در اعتراضات جاری در ایران، خواستار محافظت از آنها در برابر هرگونه خشونت و آسیب شد.

کاترین راسل مدیر کل صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، طی بیانیه ای اعلام کرد: «ما به شدت نگران گزارش های مداوم دربارۀ کشته شدن، زخمی شدن و بازداشت کودکان و نوجوان زیر ۱۸ سال در جریان اعتراضات عمومی جاری در ایران هستیم».

کاتریل راسل در ادامه افزود: «فکر ما با خانواده های کشته شدگان و مجروحان است و در غم آنها شریک هستیم».

مدیر کل صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، تصریح  کرد: «علاوه بر آمار گزارش شده از قربانیان، بسیاری از کودکان شاهد خشونت در خیابان‌ها یا تصاویر منتشر شده در رسانه‌‌ها بوده‌اند که می‌تواند تاثیری درازمدت بر سلامت آنها داشته باشد.»

در ادامۀ بیانیۀ کاترین راسل آمده است: «یونیسف خواستار حمایت از همه کودکان در برابر هر گونه خشونت و آسیب، از جمله در هنگام درگیری‌ها و تنش های سیاسی است».

مدیر کل صندوق کودکان سازمان ملل متحد، تأکید کرد: «خشونت علیه کودکان از سوی هر کسی و در هر زمینه‌ای، غیر قابل دفاع است».

کاترین راسل تأکید کرد: «ما درخواست آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را تکرار می کنیم و از آنها می خواهیم که از استفاده از ابزارهای فشار نامناسب یا متناسب، خودداری کنند».

مدیر کل صندوق کودکان سازمان ملل متحد، افزود: «کودکان و نوجوانان باید بتوانند به طور ایمن، مسالمت آمیز و همیشگی، از حقوق خود بهره مند شوند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا