ایرانخاورمیانه

جانسون: نگرانیهای ترکیه در شمال سوریه را درک می کنیم/ مردم ایران از سیاست های رژیم این کشور عصبانی هستند

بوریس جانسون اعلام کرد نشست چهارجانبه سران کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلستان پبرامون موضوع شمال سوریه ادامه خواهد یافت.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس بعد از اجلاس سران ناتو در لندن خطاب به خبرنگاران گفت: «نشست چهارجانبه سران ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس بسیار خوب و سازنده بود. این دیدارها ادامه خواهد یافت».

 

وی با اشاره به اینکه در این دیدار چهارجانبه، اوضاع پیچیده شمال سوریه بررسی شده است، همچنین تصریح کرد: قبول داریم که ترکیه بابت میزبانی از 4 میلیون پناهجو با فشار و مشکلاتی عدیده مواجه است. گروه پ.ک.ک نیز تهدید واقعی برای این کشور به شمار می رود.

تلاش می کنیم در جریان برنامه ها و اقدامات آینده ترکیه در شمال سوریه قرار بگیریم. خواهان رفع سوءتفاهم میان کشورهای عضو پیمان ناتو هستیم».

بوریس جانسون همچنین با اشاره به ناآرامی های اخیر در شهرهای ایران، افزود: «مردم ایران از سیاست های رژیم این کشور عصبانی هستند»

 

گفتنی است نشست چهارجانبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان با محوریت سوریه دیروز در لندن انجام شد.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا