اجتماعیخاورمیانه

رجب طیب اردوغان: برای اسکان یک میلیون آواره سوری در شمال سوریه تلاش می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که دولت این کشور فعالیت خود را برای اسکان دادن بیش از یک میلیون نفر از آوارگان سوری در شهرهای تل ابیض و رأس العین در شمال سوریه را آغاز کرده است.

رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه در نشست وزرای امور اجتماعی سازمان همکاری اسلامی طی سخنان گفت: ما فعالیت خود را برای اسکان بیش از یک میلیون نفر در شهرهای تل ابیض و رأس العین سوریه آغاز کرده‌ایم و از ایجاد مناطق مسکونی جدید در شمال سوریه حمایت خواهیم کرد.

 

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رئیس‌جمهور ترکیه بیان کرد: هیچ طرفی نمی‌تواند بار سنگین آوارگان سوری در ترکیه و آوارگان در نزدیکی مرزهای ترکیه را که تعدادشان به ۹ میلیون تن می‌رسد، تحمل کند. اتحادیه اروپا تنها سه میلیارد یورو به آواگان سوری کمک کرده درحالی که ما بیش از ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم.

 

 

وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه، افزود: بار‌ها گفته ام که دین اسلام دین صلح است و هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد. چگونه می‌توانی {خطاب به امانوئل مکرون} دین اسلام را به تروریستی بودن متهم کنی؟وی خطاب به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: اگر می‌توانی تظاهرات جلیقه‌زردها را متوقف کن. از آه مظلوم بترس چراکه گریبانت را می‌گیرد.

 

گفتنی است که رئیس جمهور فرانسه پیش از این اعلام کرده بود: «دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل اسلام را که مرتباً گسترش می‌یابد، حل کند. تمام ملت باید در این موضوع همکاری و اقدام کنند».

 

.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا