آذربایجانایران

برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان سیل گرمی؛ عدم تحقق وعده‌های حمایتی دولت از سیل زدگان

مراسم چهلمین روز درگذشتگان ۶ تن از جانباختگان سیل اخیر گرمی در شهر اردبیل درحالی برگزار گردید که وعده های مسئولین حکومتی مبنی بر جبران خسارت‌های ناشی از سیل تاکنون تحقق نیافته است.

روز سه شنبه سوم مرداد ماه سال ۱۴۰۲ مراسم چهلمین روز درگذشت ۶تن از جانباختگان سیل اخیر گرمی در مسجد امام جعفر صادق واقع در ۱۸ متری نصرالهی در شهر اردبیل با شرکت انبوه مردم و فعالان مدنی و بستگان برگزار گردید.

در تاریخ ۲۴ خرداد۱۴۰۲ در پی بارش شدید باران در اکثر مناطق استان اردبیل که باعث وقوع سیلی ویرانگر در شهرستان‌های گرمی و بیله سوار و روستاهای تابعه گردید ۷ تن از اهالی در منطقه برزند ،روستای میکائیل دره سی جان خود را از دست دادند.

مرحومین خانم جمیله آگاه ،آقای مقصود اسدی و چهار کودک به اسامی سارینا امیرپور،سنا نوبخت،مرسانا نوبخت واسرا اسدی از جمله جانباختگان سیل گرمی بودند که مراسم چهلمین روز در گذشت این عزیزان امروز ۳ مرداد ماه در اردبیل برگزار گردید.

بنا به اطلاع فعالین مدنی آذربایجانی که جهت امداد رسانی در منطقه حاضر شده بودند،بیشتر راههای مواصلاتی روستاها که در اثر سیل تخریب شدند در حریم رودها بوده است که این امر اصلی ترین عامل مرگ جانباختگان در حال تردد در مسیر بوده است.

بر اثر سیل ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ اکثر زیرساخت های روستاهای شهرستان گرمی و بیله سوار، علی‌الخصوص روستاهای منطقه برزند با آسیب جدی مواجه گردید.

 بارش شدید باران طی خرداد ماه سال جاری در اکثر مناطق استان اردبیل، باعث جاری شدن سیل در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار گردید که فوت ۷ نفر، زخمی شدن ۲ نفر، تخریب راه‌های مواصلاتی و تلف شدن صدها راس از احشام و آسیب جدی به منازل  اهالی منطقه را در پی داشت.

علی رغم گذشت بیش از یک ماه از سیل اخیر کماکان مردم منطقه از نبود امکانات لازم و عدم رسیدگی دولت رنج می‌برند. بسیاری از اهالی به دلیل از دست دادن احشام و ازبین رفتن مزارع و تخریب منازل در وضعیت بغرنجی قرار دارند.

تا کنون اقدام مناسبی از سوی مسئولین جهت تعمیر و ساخت راههای مواصلاتی بین روستاها و همچنین پل ارتباطی مسیر گرمی به بیله سوار صورت نگرفته و رفت و آمد اهالی و حمل ونقل در این مسیر همچنان به سختی امکان‌پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا