آذربایجانایران

تداوم مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموز دختر در تبریز و اورمیه

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حاکی از مسمومیت دانش آموزان دختر در روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در شهرهای تبریز و اورمیه می‌باشد.

روز گذشته محمدحسن آصفری، نماینده مجلس در ایران گفته بود که «دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها را به دست آورند» و به گفته او وزارت بهداشت هم هنوز نوع دقیق مسمومیت را مشخص نکرده است.

در حالی مقامات ایران از ناتوانی دستگاه‌های امنیتی در به دست آوردن سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر صحبت می‌کنند که این روزها اغلب مسئولان برای مقابله با زنانی که حجاب مورد نظر جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنند از برخودهای قضایی، جریمه‌ و عدم ارائه خدمات در ادارات و سازمان‌ها سخن می‌رانند.

همین نکته، شائبه‌ی اطلاع قبلی و چشم‌پوشی مقامات جمهوری اسلامی از عاملان مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در کشور را شدت می‌بخشد.

همچنان که علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اواخر سال گذشته مسومیت دانش آموزان را «جنایت بزرگ» خوانده بود. به گفته‌ی برخی رسانه‌ها علی خامنه‌ای بر خلاف معمول که این وقایع را به دشمن خارجی نسبت میدهد، هیچ اشاره‌ای به خارجی بودن منشا این مسمومیت‌ها نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا