خاورمیانه

کشته شدن ده‌ها شبه‌نظامی حماس در حملات شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد شب گذشته در ادامه عملیات زمینی خود، ‌ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان حماس را در نوار غزه کشته است. رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که ویام هانون، بنیانگذار تیپ جهاد اسلامی در جنین، در درگیری در این شهر کشته شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته به حدود ۶۰۰ هدف حماس در غزه حمله کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین خبر داد در حمله ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری، چهار فلسطینی جان خود را از دست دادند.

به گزارش الجزیره، درگیری‌های حماس و اسرائیل تاکنون منجر به کشته شدن بیش از هشت هزار فلسطینی و هزار و ۴۰۰ اسرائیلی شده است. همچنین در این درگیری‌ها، دست‌کم ۲۰ هزار فلسطینی و پنج هزار اسرائیلی زخمی شده‌اند.

آمریکا مقرهای مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی را در ابوکمال در منطقه دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که اسرائیل دو مرکز نیروهای مسلح این کشور در درعا را هدف قرار داده است.

در پی افزایش نگرانی‌ها از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، اردن از آمریکا خواسته است تا سامانه دفاع موشکی پاتریوت خود را در این کشور مستقر کند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد روز یکشنبه هفتم آبان ۳۳ کامیون کمک‌های بشردوستانه شامل آب، غذا و تجهیزات پزشکی به نوار غزه ارسال شد. در روز دوشنبه نیز ۴۷ کامیون کمک‌رسانی از گذرگاه رفح وارد غزه شدند.

همچنین سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعتراضات یهودستیزانه در داغستان روسیه را محکوم کرد.

پس از نشستن پروازی از اسرائیل در فرودگاه مخاچ‌قلعه در منطقه عمدتا مسلمان‌ داغستان روسیه در اواخر روز یکشنبه هفتم آبان، تعدادی از مخالفان اسرائیل به این فرودگاه حمله کردند و مقام‌های محلی مجبور به بستن آن و تغییر مسیر پروازها شدند.

وزارت کشور روسیه روز دوشنبه خبر داد که در پی هجوم گروهی از افراد به اسرائیلی‌ها در فرودگاه مخاچ‌قلعه داغستان، ۶۰ نفر دستگیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا