ایران

مرگ مشکوک یک پزشک اورژانس در آبادان، بر اثر «سقوط از ساختمان»

تصویری از دکتر پیوند علامه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

پیوند علامه، پزشک اورژانس بیمارستان‌های عبادان، به گزارش خبرگزاری‌های رسمی در ایران، پس از سقوط از طبقه هشتم ساختمان محل زندگی خود، برج ساحلی اروند، جان خود را از دست داد.

به گفته یک خبرنگار الاحوازی، پیوند علامه، همان پزشکی بوده است که هویت جسد حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل، را در نیمه شب نخست پس از ریزش ساختمان تایید نکرد.

پیوند علامه، پزشک اورژانس بیمارستان‌های عبادان، روز جمعه ۲۷ خرداد، در اثر سقوط از طبقه هشتم ساختمان محل زندگی خود در عبادان درگذشت.

خبرگزاری ایرنا، به نقل از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی عبادان، تایید کرد: دکتر پیوند علامه «به دلیل شدت جراحت وارده از سقوط از ارتفاع در دم جان خود را از دست داد».

بنا بر اعلام این منبع، «علت حادثه توسط کارشناسان ناجا در دست بررسی است».

برخی از خبرگزاری‌های داخلی، از جمله خبرگزاری رکنا، علت مرگ این پزشک خوزستانی را «خودکشی» به دلیل «اختلاف خانوادگی با همسرش» عنوان کردند.

سعید حافظی، خبرنگار الاحوازی، در توییتی، با اشاره به مرگ پیوند علامه نوشت: «امشب پیوند علامه که گفته شد پزشک اورژانس عبادان است، خودکشی کرد. طی تحقیقات رادیو گوشه کنار و تماس با یک عضو نظام پزشکی عبادان، پیوند علامه کشته شده و خودکشی نکرده؛ طبق اظهارات وی، علامه همان کسی بوده که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیه شب نخست متروپل تایید نکرده».

داریوش معمار، خبرنگار، هم با اشاره به گزارش‌های اخیر درباره شماری از مرگ‌های مشکوک، در توییتی نوشت: «پیوند علامه‌زاده، دکتری که شب اول جنایت متروپل حاضر به تایید هویت جسد حسین عبدالباقی نشد از بالکن طبقه هشتم ساختمانی که سازنده آن حسبن عبدالباقی بوده، خودکشی کرده، اطلاعات سپاه هفته گذشته گفت اسماعیل‌زاده، همکار صیاد خدایی هم با سقوط از بالکن خودکشی کرده، دروغ تا کجا».

خبرگزاری رکنا، در پی انعکاس خبر درگذشت پیوند علامه در رسانه‌ها، در گزارش خود نوشت: این حادثه «برای ضد انقلاب بهانه‌ای شد تا ادعا کنند دکتر علامه همان کسی است که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیمه‌شب نخست حادثه متروپل تاییده نکرده است و این‌گونه به مخاطب القا کردند که این پزشک به همین دلیل کشته شده است.

در پی ریزش ساختمان متروپل در عبادان که بنا بر آمار رسمی به کشته شدن ۴۳ نفر انجامید، مقامات قضایی ایران مرگ حسین عبدالباقی، مالک متروپل را مورد تایید قرار دادند. این در حالی است که پس از وقوع حادثه، خبر بازداشت حسین عبدالباقی توسط دادستان عبادان اعلام شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا