ایران

۱۹ کشته و ۱۵ زخمی در حادثه شلیک به ناوچه خودی در جنوب ایران

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، در حادثه شلیک به یکی از ناوچه‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه محدوده آب‌های بندر جاسک ۱۹ تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرد: بعدازظهر روز گذشته، یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت در حین تمرین دریایی شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک «کنارک» دچار حادثه شد.

بر اساس آخرین گزارش که تاکنون ۱۹ تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. اعلام شده که ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

ساعاتی پیش از انتشار بیانیه روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس خبرها و گزارش‌های غیررسمی از شلیک اشتباهی ناو جنگی جماران به ناوچه کنارک در آب‌های دریای عمان خبر می‌داد.

برخی از گزارش‌ها از اصابت موشک کروز «نور» به ناوچه کنارک خبر می‌دهد.

لازم به ذکر می باشد که موشک کروز نور، از نوع موشک‌های ضد کشتی ساخت ایران، است و بنا بر گزارش‌ها از روی موشک مشابه چینی ساخته شده است.

گفته می‌شود که فرمانده ناو کنارک نیز در میان کشته شدگان است.

وحید حاجی پور خبرنگار روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشت: «بیمارستان بندرچابهار محل اعزام زخمی‌های حادثه بوده و برابر اعلام منابع تعداد کشته شده‌های حادثه به بیش از ۴۰ نفر رسیده که پیکر ۲۲ نفر از پرسنل تا کنون پیدا شده است.»

ناوچه کنارک در آخرین به‌روز رسانی خود در مهر ۱۳۹۷ مجددا در نیروی دریایی ارتش به کار گرفته شد.

ناوچه‌های کلاس هندیجان به دو لانچر دوتایی موشک نور تجهیز شده‌اند. از قابلیت و توانایی کلاس هندیجان می‌توان به مین‌ریزی و حمل آب با ظرفیت ۴۰ تن و پذیرش بار تا سقف ۴۰ تن بر روی عرشه اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا