آذربایجانخاورمیانه

نمایش رقص «حماسه قرن» با مضمون دوستی آذربایجان و ترکیه

مراسم صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه و تولد حید‌ر علی‌اف، رهبر ملی آذربایجان طی نمایش رقصی با عنوان «حماسه قرن» در استانبول برگزار شد.

مراسم صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه و تولد حید‌ر علی‌اف، رهبر ملی آذربایجان طی نمایش رقصی با عنوان «حماسه قرن» در مرکز فرهنگی آتاترک استانبول برگزار شد.

در این برنامه که توسط شرکت سوکار ترکیه با مضمون دوستی و برادری دو کشور برگزار شد، ۲۱ رقص از جمله «زیبک»، «سلطان فاتح محمد»، «سماع» و رقص تئاترال نخستین زن حاکم ترک «تومریس» و «لیلی و مجنون» به نمایش درآمد.

نرمینه مصطفی یوا، سرکنسول آذربایجان در استانبول هم در این مراسم با بیان این که حیدر‌ علی‌اف به عنوان نماد آذربایجان در عرصه بین‌المللی شناخته می‌شود، گفت که مردم آذربایجان همچنان یاد و خاطره وی را گرامی خواهند داشت.

وی همچنین روابط ترکیه و آذربایجان را «بی نظیر» توصیف کرد و افزود: هم تباری فرهنگ، زبان و دین مشترک همواره روابط دو کشور را نزدیک ساخته است. در سخت‌ترین ادوار تاریخ در کنار هم قرار گرفتیم.

الچین عبادوف، مدیرعامل سوکار ترکیه هم با بیان این که وارد ۱۵’امین سال فعالیت در کشور شده‌اند، گفت: ترکیه را خانه خود دانسته و به تقویت هنر، ورزش و حوزه‌های فرهنگی در ترکیه اهمیت می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ترکیه، آذربایجان و کشورهای ترک دارای گذشته عزتمندی هستند. خواستار آن هستیم که این فرهنگ و برادری و از همه مهمتر اعتقاد ترک‌ها به آزادی و استقلال را با قدرت هنر بازگو کنیم.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا