آذربایجانایران

محکومیت مختار ابراهیمی و موسی ضیاءگرگری به ۱سال حبس تعزیری و جزای نقدی

مختار ابراهیمی و موسی ضیاءگرگری فعالین حرکت ملی آذربایجان در پرونده‌ای مشترک توسط شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ۱سال حبس تعزیری و ۶میلیون تومان جزای نقدی محکوم گردیده‌اند.

شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی مختار ابراهیمی فعال ملی ساکن شهرستان مراغه را با عنوان اتهامی«تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال حبس تعزیری و موسی ضیاءگرگری نیز با همان عنوان اتهامی به ۶میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.

پیشتر شعبه اول دادگاه شهرستان مراغه به ریاست قاضی جباری، مختار ابراهیمی را، از بابت اتهام های «تشکیل دسته و گروه علیه نظام» و «عضویت در کانالهای و گروههای معاند نظام» به ۱۰ سال حبس تعزیری و سید موسی ضیاء گرگری از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود که پس از اعتراض با وکالت اصغر محمدی احکام بدوی تقلیل یافته است.

حکم بدوی آقای ابراهیمی درحالی با اتهام‌های «تشکیل دسته و گروه علیه نظام» و «عضویت در کانالهای و گروههای معاند نظام» صادر شده بود که وجود همزمان دو اتهام مذکور در پرونده یکی از ایرادات پرونده توسط وکیل این دو فعال مطرح شده بود.

مختار ابراهیمی پیشتر در صفحه اینستاگرامی خویش اطلاع داده بود که بعد از دوماه پیگیری برای اخذ پروانه کسب ،علیرغم تکمیل پرونده و اخذ مبالغ لازم توسط اتاق اصناف و اخذ مالیات توسط اداره مالیات، اداره اماکن شهرستان مراغه با صدور پروانه کسب که آخرین سطح کسب درآمد اجتماعی برای هر خانواده است مخالفت نموده بود.

طی پیگیری‌های مکرر آقای ابراهیمی تنها شرط صدور پروانه کسب و اجازه فعالیت برای کسب معاش خانواده ،توقف کامل هر گونه فعالیت اجتماعی،سیاسی و فرهنگی ایشان اعلام شده و همچنین کنار گذاشتن و عدم نوشتن هر گونه مطلب تحلیلی،سیاسی در کلیه قالب های اجتماعی، از شروط اداره اماکن این شهرستان برای صدور پروانه کسب اعلام گردیده بود.

مختار ابراهیمی دانش‌آموخته ای علوم سیاسی در تاریخ ۵ شهریورماه در مراغه و موسی ضیاءگرگری فعال باسابقه شهرستان سولدوز(نقده) آذربایجان غربی، ۲۶ شهریورماه در نقده توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد هر کدام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مراغه آزاد شده بودند.

این فعالین آذربایجانی پیش از این نیز بارها بدلیل فعالیت های مدنی و مسالمت آمیز خویش سابقه بازداشت و حبس دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا