سیاست

انتقاد بارزانی از حمله به سفارت آمریکا در بغداد

رئیس اداره اقلیم کرد شمال عراق حمله شبه‌نظامیان حشدالشعبی به سفارت آمریکا در بغداد را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، نچیروان بارزانی، رئیس اداره اقلیم کرد شمال عراق طی بیانیه‌ای اظهار داشت: حمله شبه‌نظامیان حشدالشعبی به سفارت آمریکا در بغداد به زیان منافع عراق و غیرقابل قبول است.

 

 

وی افزود: برگزاری تظاهرات یک حق قانونی است، ولی حمله به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی اقدام خطرناک است.

 

رئیس اداره اقلیم کرد شمال عراق در ادامه همچنین تصریح کرد:

«آمریکا و ائتلاف بین‌المللی به رهبری این کشور شریک راهبردی بغداد و اربیل در آزادسازی مناطق عراق و شکست گروه‌های تروریستی القاعده و داعش بوده است. هنوز برای مبارزه با تروریسم و حفظ منافع خود به حمایت این ائتلاف نیاز داریم».

 

گفتنی است روز گذشته صدها نیروی حشدالشعبی با تجمع مقابل سفارتخانه مذکور شعار «مرگ بر آمریکا» سردادند. آنها همچنین درب ورودی این مکان را شکسته و وارد آن شدند. پلیس عراق نیز با گاز اشک‌آور آنها را متفرق کرد. برخی هواداران حشدالشعبی نیز زخمی شدند.

 

کتائب حزب‌الله از گروه‌های حشدالشعبی عراق هفته پیش پایگاه متعلق به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در کرکوک را با حدود 30 راکت هدف قرار داد.

 

یک شهروند آمریکایی در این حمله کشته و 6 تن دیگر از جمله 2 نظامی عراقی زخمی شدند. آمریکا نیز 5 موضع کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه را بمباران کرد. در این حملات حداقل 28 نفر کشته و بیش از 55 تن دیگر زخمی شدند.

 

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا