آذربایجاناقتصادجهانسیاست

علی‌اف: آذربایجان از پاکستان در رویارویی با هند در مسئله کشمیر حمایت می‌کند

رئیس جمهور آذربایجان امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند در دیدار با هیات پاکستانی گفت آذربایجان از پاکستان در رویارویی با هند در مسئله کشمیر حمایت می‌کند.

“اول از همه، من می خواهم از پاکستان برادر، بخاطر همبستگی و پشتیبانی‌اش در طول جنگ تشکر کنم. جنگ ما برای آزادی سرزمینهای‌مان ۴۴ روز به طول انجامید و با پیروزی آذربایجان بر ارمنستان پایان یافت. ما تقریبا پس از ۳۰ سال مناطق اشغالی خود را آزاد کردیم.”

این سخنان از سوی الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند در جریان یک کنفرانس ویدئویی با هیاتی به رهبری ژنرال ندیم رازا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان اعلام شد.

“از روز اول جنگ، پاکستان همبستگی و حمایت خود را از آذربایجان نشان داد. پاکستان از اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط نیروها از سرزمین های اشغالی آذربایجان است حمایت کرده و تجاوزات ارمنستان را محکوم کرد. این نمونه ای از برادری و دوستی واقعی بود. همانطور که احتمالاً می دانید، مردم در آذربایجان احساسات خود را نسبت به مردم پاکستان و کشور شما نشان داده اند و در طول جنگ پرچم های پاکستان را به اهتزاز درآوردند. این، بار دیگر اتحاد و برادری ما را نشان می دهد.

روابط بین کشورهای ما سابقه طولانی دارد. پاکستان یکی از معدود کشورهای جهان است که با ارمنستان روابط دیپلماتیک ندارد و به دلیل اشغال سرزمین های آذربایجان ارمنستان را به رسمیت نمی شناسد. مردم ما از این موضوع آگاه هستند و ما بسیار از آن قدردانی می کنیم. آذربایجان نیز به نوبه خود، در همه موارد دیگر، از جمله کشمیر، همیشه از پاکستان حمایت کرده است. این حمایت توسط ما در سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای بین المللی ارائه می شود. فردا، سازمان همکاری اقتصادی یک اجلاس را به شکل ویدئو کنفرانس برگزار می کند و ما در مورد همکاری اقتصادی بین کشورهایمان مذاکره خواهیم کرد. با توجه به روابط دوجانبه، می خواهم یادآوری کنم که ما بر اقتصاد تمرکز خواهیم کرد. این شامل انرژی و حمل و نقل است. ما امیدواریم که پاکستان به مسیرهای حمل و نقل موجود و در حال ظهور از طریق کشور ما بپیوندد. بنابراین، ما همکاری خود را در این زمینه نیز گسترش خواهیم داد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا