ایرانجهان

رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا:سپاه باید در لیست سازمان‌های تروریستی باقی بماند

رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و موافقم که همچنان باید به این عنوان شناخته شود.»

استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، در گفت‌وگوی اختصاصی با آرش علایی از ایران اینترنشنال درباره مذاکرات وین گفت که سپاه پاسداران باید در فهرست سازمان‌های تروریستی باقی بماند و فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی در منطقه نیز در توافق احیای برجام گنجانده شود.

رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و موافقم که همچنان باید به این عنوان شناخته شود.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «من خواستار این هستم که در توافق احیای برجام به فعالیت‌های مخرب ایران در بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه رسیدگی شود.»

هویر گفت که دولت بایدن تا زمانی‌که فکر کند احتمال احیای برجام وجود دارد، به مذاکرات وین ادامه خواهد داد.

دن کرنشا، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با آرش علایی از ایران اینترنشنال گفت: وقتی ایران به نزدیک کنسولگری ایالات‌متحده در اربیل موشک می‌زند، دولت بایدن نباید به مذاکرات احیای برجام ادامه دهد.

او افزود: باید با اهرم فشار با ایران مذاکره کرد. اقتدار و فشار تنها زبانی است که ایران می‌فهد. در حال حاضر، آمریکا در مذاکرات وین عاقلانه عمل نمی‌کند.

این عضو جمهوری‌خواه کنگره خاطرنشان کرد: توافق اول برجام تهدیدی علیه ثبات خاورمیانه بود و مقاصدی را که وعده می‌داد عملی نمی‌کرد، بلکه بر پایه‌ یک ایده‌آلیسم خام بنا شده بود. نشانه‌ها حاکی از این است که توافق احتمالی بعدی نیز همین ویژگی را دارد.

از سوی دیگر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در مراسم معارفه فرمانده جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا، سنتکام، گفت: «صرف نظر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای، ما به همکاری نزدیک با شرکای متعدد خود برای مقابله با تهدیدهای ایران ادامه خواهیم داد.»

او خاطرنشان کرد: «هیچ راه حل سریعی برای چالش‌های امنیتی خاورمیانه وجود ندارد، به خصوص وقتی صحبت از ایران باشد.»

آستین با اشاره به تعهد دولت بایدن به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، گفت: «ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داده، روی قابلیت‌های نظامی خود به‌ویژه موشک‌های بالستیک سرمایه‌گذاری کرده و نیروهای نیابتی خطرناکی را پرورش داده است.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی با استفاده از سیستم‌های پهپادی به تهدید ایالات‌متحده و شرکای آن ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، نیز در توییتی با ابراز مخالفت دوباره با احیای برجام گفت: «برجام باید از سوی کنگره مسدود شود، چرا که این توافق یک تهدید وجودی برای اسرائیل و صلح در خاورمیانه است.»

او افزود: «هیچ کشور خودکامه‌ای نباید اجازه یابد که در خاورمیانه به یک قدرت برتر جهانی تبدیل شود.»

در همین حال، تام نایدز، سفیر آمریکا در اسرائیل، در مصاحبه‌ با رسانه‌های اسرائیلی گفت که آمریکا هیچ محدودیتی برای اقدامات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی نخواهد گذاشت.

او تاکید کرد که حتی در صورت حصول توافق اتمی، دست اسرائیل بسته نیست و این کشور می تواند هر اقدامی را برای دفاع از خود در برابر ایران انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا