جهان

اشپیگل: آلمان، حزب‌الله لبنان را به فهرست «گروه‌های تروریستی» اضافه می‌کند

به گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل» دولت آلمان قصد دارد در روزهای آینده، «تمام شاخه‌های» حزب‌الله لبنان در این کشور را تروریستی اعلام کنند. بنابر این؛ اعضا و فعالیت‌های این گروهک نزدیک به دولت ایران، بعد از این در کشور آلمان، مانند دیگر گروه‌های تروریستی از جمله داعش و پ.ک.ک خواهد بود.

نشریه آلمانی «اشپیگل» گزارش داده که بر اساس اطلاعاتی که از وزاتخانه‌های خارجه، کشور و دادگستری آلمان به دست آورده، برلین هفته آینده تمام فعالیت‌های حزب‌الله را ممنوع اعلام می‌کند.

 

بر این اساس، وزارت خارجه، وزارت کشور و وزارت دادگستری آلمان هفته گذشته تصمیم گرفتند تمام شاخه‌های حزب‌الله لبنان در این کشور را تروریستی بدانند و از این به بعد اعضا و فعالیت‌های این گروه مانند دیگر گروه‌های تروریستی از جمله داعش و پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) خواهد بود.

به نوشته اشپیگل، در پی ممنوع شدن تمام فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در آلمان، حتی پرچم و نشانه این گروه هم اجازه نمایش در اماکن عمومی را ندارد.

این نشریه همچنین از طریق حلقه‌های نزدیک به دولت آلمان مطلع شده که وزارت دادگستری این کشور در ماه سپتامبر به دادستانی کل شهر «کارلسروهه» اختیاراتی در حد قدرت دادستانی کل یک کشور داده بود تا درباره فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در آلمان تحقیق کند.

در پی این مجوز، دفتر دادستانی فدرال آلمان برای تحت پیگرد قرار دادن هر پرونده در خصوص فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، نیازی به گرفتن اجازه از وزارت دادگستری نداشته و می‌تواند فعالانه عمل کند.

این تصمیم دولت فدرال آلمان در حالی است که اتحادیه اروپا پیش از این فقط فعالیت شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در این قاره را ممنوع و تروریستی اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا