آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ناصر خلوصی توسط دادگاه‌های انقلاب و کیفری تبریز به حبس و جزای نقدی محکوم شد

ناصر خلوصی، فعال مدنی آذربایجانی از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری تبریز به تحمل حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

جلسات رسیدگی به اتهامات ناصر خلوصی در دو بخش برگزار شده بود که در بخش نخست پرونده، شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی داود حملبر در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۹، از بابت اتهام «عضویت در گروه طیف مستقل آذربایجان» او را محکوم به ۶ ماه حبس تعزیری کرده است.

در بخش دوم پرونده نیز شعبه ۱۱۲ دادگاه ۲ کیفری تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۹ آقای پیری را از بابت اتهام «نشر اکاذیب» به پرداخت ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.

جلسه رسیدگی به اتهام «عضویت در گروه طیف مستقل آذربایجان» در تاریخ ۱۷ شهریور در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده بود.

همچنین، جلسه رسیدگی به اتهام «نشر اکاذیب» در تاریخ ۲۴ شهریور در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهر تبریز برگزار شده بود.

ناصر خلوصی در تاریخ ۲۳ آذر سال ۹۸ در یکی از خیابان‌های تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۷ اسفند ۹۸ با تودیع قرار از زندان تبریز آزاد شده بود.

ناصر خلوصی پیش‌تر در صفحه شخصی اینستاگرام خود در این خصوص نوشته بود: «از سال ۹۶ بعد از خروج از زندان در کوچکترین فعالیت سیاسی حضور نداشته‌ام نه از روی ترس بلکه از روی ترجیح خودم. به نظر می‌رسد جرم تراشی آقایان نه تنها در راستای حفظ امنیت ملی نیست، بلکه با این اتهام واهی و ساختگی در پی به خطر انداختن امنیت ملی هستند. گویا کسانی را که نمی‌خواهند فعالیت سیاسی کنند با ایجاد کینه و جرم‌سازی ناجوانمردانه مجبور به فعالیت می‌کنند.»

آقای خلوصی در ادامه با بیان اینکه ۳ بار تفهیم اتهام شدنش نشانه «پرونده‌سازی) بر علیه او می‌باشد، افزود: «بار اول داخل بازداشتگاه وزارت اطلاعات با عنوان اتهامی عضویت در گروهک گاماج ( طیف فعالین *مستقل آذربایجان ) البته چشم بسته!؟ بار دوم ۴ ماه بعد از آزادی از زندان به قید وثیقه و اینبار هم همان اتهام عضویت در گاماج ( طیف مستقل )!! بار سوم ۶ ماه بعد از دستگیری و اضافه شدن ۲ اتهام دیگر : تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب که این دو اتهام دقیقا اتهامات پرونده ۳ سال قبل من است!!. البته این دفعه به جای گاماج صورت اتهام به عضویت در گروهک طیف مستقل آذربایجان به نظرم تغییر یافته است … یعنی ۷ ماه بعد متوجه شده اند …و … کجای دنیا چنین چیزی ممکن است؟»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا