جهان

آمریکا سفارت خود در کی‌یف را تعطیل می‌کند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن کارمندان باقیمانده سفارت خود را از شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین، موقتا به شهر لویو در ۳۴۰ کیلومتری غرب کی‌یف در مرز با لهستان منتقل می‌کند.

وی علت اتخاذ این تصمیم را که دو روز پس از اعلام خارج کردن کارمندان غیر ضروری سفارت از اوکراین اعلام می‌شود، «شتاب ناشی از تجمع نیروهای رزمی روسیه» عنوان کرد و افزود سفارت همچنان با دولت اوکراین هماهنگی و تعامل دیپلماتیک خواهد داشت و واشنگتن همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک فشرده برای تنش‌زدایی ادامه خواهد داد.

وی همچنین مصرانه از شهروندان آمریکایی خواست فورا اوکراین را ترک کنند.

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت خارجه دستور نابودی تجهیزات ارتباطی، رایانه‌ها، و سیستم کامپیوتری سفارت آمریکا در کی‌یف را صادر کرده است.

وزارت خارجه ابتدا از شهروندان آمریکا خواست که به اوکراین سفر نکنند، و شنبه اعلام کرد که از کادر دیپلماتیک خود در کی یف می‌کاهد.

هفته گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مصرانه از شهروندان آمریکایی مقیم اوکراین خواست بود که هرچه زودتر این کشور را ترک کنند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، گفته است که در صورت تهاجم نظامی روسیه، نیروی نظامی برای خارج کردن شهروندان آمریکایی به اوکراین اعزام نخواهد کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا